FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag pratade just med en person som kommer in på sidan och bad honom köra traceroute. Näst sista raden (v3952.ar01.hxa.dco.pipex.net (62.72.149.130)) på hans lista finns med även när jag kör traceroute, men istället för att komma fram till emilstradgard.se får jag ett antal rader med "* * * Begäran gjorde timeout".
Vad beror detta på? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Samma sak för mig (dvs 62.72.149.130 är näst sista hopp).
Kan inte se annat än att din trafik stopas i en router innan den når rätt adress. Varför är ju värre. Be emilstradgard.se att driva frågan. Förklara att alla inte når deras sida. Om den ligger på ett webhotell är det ju dit man bör vända sig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Mailade supporten på webbhotellet, och det visade sig att tre ip-nummer som jag använt blivit blockerade av någon anledning. De "satte en tekniker att titta på varför". De tog bort blockeringen, så nu kommer jag in igen, men "varför" är ju just frågan.
Innan jag kontaktade supporten satt jag vid en dator på Chalmers. Allt fungerade i ca en halvtimme, sedan svarade inte servern längre (och ip-numret visade sig alltså senare vara blockerat). Det jag gjorde var att jag tittade på hemsidan i Firefox, var inloggad i phpMyAdmin och ftp. Vad kan ha fått mig att bli blockerad?? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
det är inte så att du kör Panda Antivirus?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Inte hemma i alla fall. Kan inte säga säkert om Chalmersdatorerna (både Windows och Linux) på rak arm.
Hur skulle det påverka? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har haft ett liknande problem på våra hemsidor under en tid.. där kunder har ringt in o sagt att "sidan kan inte visas" eller att "sidan ser konstigt ut"
det är en bug i vissa versioner av Panda Antivirus som ändrar på html dokument. tror dock inte detta är felet , nu när jag läser tråden lite mer nogrant ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||