FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tycker den nya sajten är snygg, bättre än den gamla, dock hade jag önskat att en sajt som skriver om IT nyheter kunde följa W3C bättre. vill även ge ett stort + till IDG som kommer hit och diskuterar den nya sajten, det visar att de är intreserade av våra åsikter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja det är småpinsamt att man har så dålig koll på en av användbarhetens grundregler: utgå aldrig från dig själv. 1) Du är för insyltad. 2) Du behöver inte vara en representativ användare.
Edit: Visst kan man fråga användare men det är metod som inte är tillräcklig tillförlitlig då användare allt som oftast är för dåliga på att analysera sitt egna beteende. För att få fram tillförlitlig data är det användartest kompletterat med statistiksystem som gäller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Egentligen bör man, även ifall tidsbrist ofta är ett argument jag har förståelse för, testa sitt gränssnitt innan man lanserar det. Nu använder jag i o f Opera, vilket visade sig vara till mitt förtret, eftersom där verkar det vara lite browserbuggar som gör artikelforumet väldigt smalt. Eftersom jag inte besvärar mig med att byta webbläsare för att kontrollera just nu, så skulle jag gissa på att problemet är att det upptar mer vertikalt utryme nu än tidigare. Och såg man inte trädvyn nedanför artikeln innan? <!--QuoteBegin--Vinklubben[/i] Ja det är småpinsamt att man har så dålig koll på en av användbarhetens grundregler: utgå aldrig från dig själv. 1) Du är för insyltad. 2) Du behöver inte vara en representativ användare.[/quote] Tack. Jag ville ogärna poängtera det, och lyckades inte hålla huvudet kallt nog att göra. Tacksamt att här finns lite mer sansade personer än mig själv ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Medlem
|
Gillar varken den nya eller den gammla. Den gammla var ful och som andra redan ahr sagt är det störigt med texten på vänster sida.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Medlem
|
I viss mån snyggare - ja. Dock känns det aningen skumt med artikeltexten till vänster som vissa nämnt. Dessutom är det störande att en horisontell scroll dyker upp för mig - med 1024x768 i upplösning (laptop) och FireFox 1.5.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
Flitig postare
|
är det bara jag som inte når IDG.se eller är de offline?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
Supermoderator
|
De har för tillfälligt server problem, kanske pgr av deras nya design
![]()