FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är lite intressant. Jag har noterat att en konkurrent kopierat information från oss Varför kan jag inte förstå eftersom just den texten är väldigt allmän och något som tar högst fem minuter att författa för vem som helst.
Dock vore det intressant att veta om Google exempelvis förstår att det är vi som är originalet.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Antingen sätter jag mig själv in i ämnet, läser det jag kan hitta på webben samt köper någon bok om det. Sedan skriver jag egna texter med den informationen jag hittat som grund.
Känner jag att ämnet är för svårt för mig eller för ointressant och tråkigt kollar jag upp möjligheterna att betala någon som är insatt och intresserad av just det ämnet för att skriva texter. Antingen skulle jag göra spelet själv eller mer troligt betala någon för att göra ett spel specifikt efter mina instruktioner då webben är överfull av samma gratisspel så tycker jag det är mer intressant att ha egna spel som inte finns någon annan stans. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag hänger inte riktigt med på vad det hela innebär.
Jag har precis pratat med diverse instanser i Stockholms landsting. Jag får saxa rätt av, klipp och klistra. Jag anger källa och lägger en länk. Så då kommer våra material vara identiska sånär som på något stycke som de har och jag inte tar. Kommer detta då straffa sig i sökmotorerna, och finns det sätt att undvika? hmmm. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Content är viktigast! Ingen kommer att besöka din sida (eller iaf. inte återkomma eller rekommendera den) om den inte innehåller någon vettig information och svaret besökaren söker. Om sen content är text, film, spel eller vad som helst spelar mindre roll.
Jag brukar börja med att dra ihop content och därefter bygga upp sidan när man vet mer om ämnet, hur mycket information man kan få ihop osv. Blir lättare att se hur man ska strukturera sidan. Ska man bygga en sida kring ett visst ämne tycker jag att man måste kunna ämnet och kunna skriva texterna själv för att lyckas. Ska man bara kopiera från andra är man hela tiden beroende av att andra skriver nya artiklar och är duktiga. Ska man bygga en sida om reptiler bör man ha någon erfarenhet av reptiler. Detta lyser annars igenom ganska snabbt och besökarna ser att den som driver sidan inte vet något om reptiler utan bara är ute efter att tjäna lite snabba reklampengar och då är chansen att se ska komma tillbaka mindre. Läs iaf en bok innan, plugga på lite, läs artiklar på webben, vad som helst, sen skapar du sidan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag tackar för det Daniel.st
Jag kommer dock saxa den informationen för att den är skriven av läkare och är bäst, den uppdateras enligt nya rön och är helt enkelt bättre än om jag försöker göra egna omskrivningar. Jag tänker inte avslöja allt just nu, men denna informationen är en service på sidan i övrigt. Att få mer nytta under samma tak. Och jag tror att det kommer vara tillräckligt mycket unikt material samt ett forum. Och jag har tänkt att undvika reklam m.m i största möjliga utsträckning. Eventuell reklam som tillåts är väldigt selektivt utvald. Vill inte de som får, så blir det inget alls. Sidan är så gått som ren service och inte ekonomiskt inriktad. Visserligen vore det trevligt att inte gå back, vilket jag gjort lite nu. Och fattig är jag. Men den smällen tar jag i nuläget, men det fungerar inte i längden. Men låt säga att det saxade/plagierade materialet är drygt 20% av bokstäverna på sidan. För det är rätt mycket. Men den andra informationen kommer vara betydligt mer omfattande och mångfacetterad, även om bokstäverna är färre. Givet kommer jag återkomma med mer information senare om sidan, men i nuläget är det lite för mycket på pappret för att jag vill uttala mig för mycket. Men vill google ha mig med ett sådant upplägg? /jon |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Själv så provade jag göra en kattsida med några kattartiklar hämtade från www.goarticles com. Nu kan jag säga att jag hamnade troligen i duplicate content filteret, men jag gissar på att det fungerar om man är tillräckligt snabb att indexera sidan. Gissar på först till mål vinner indexeringen. Jag tror också att det är viktigt att undersöka att nya artiklar som släpps på en artikelsajt inte redan är indexerade.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|