Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Betallösningar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-10, 14:20 #1
diddos avatar
diddo diddo är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2006
Nykomling
diddos avatar

Hej,
Jag håller på att ska starta en sida där jag ska ta betalt.
Jag har kollat runt lite och sett vad de olika leveratörerna har att erbjuda. Sitter nu och undrar vad jag ska välja för någon. Jag har kollat på Pay-Read och Samport. Även en del andra som inte har varit så intressanta.

Det ska finnas så att köparen ska kunna betala med i alla fall kort och per telefon (gärna andra sätt också).

Men det jag undrar är då vilket ska man ta? Vilket är mest prisvärt? Finns det några problem eller extra små finesser? Vad rekomenderar ni? Är det något annat företag, än Pay-Read och Samport, som man ska välja?

Jag vill bara ha lite små tips för att göra det enklare att välja.
Tack på förhand!

Hälsningar
Claes
diddo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-10, 14:50 #2
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Kan ju i alla fall säga som så att jag verkligen ångrar att jag inte bytte till Samport tidigare. Funkar väldigt bra för kort-betalningar.
Lindahl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-10, 15:54 #3
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Samport har bra rykte och dom tillsammans med flera andra finns beskrivna i forumet här...

Prova att söka!
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-10, 18:26 #4
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Apr 2006
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Reg.datum: Apr 2006
Jag kør sjælv med Samport och ær riktigt nøjd.
Idag erbjuder vi direktbetalning via bank, VISA, MasterCard samt American Express och det funkar utmærkt.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-14, 12:16 #5
ctor ctor är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2006
ctor ctor är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2006
Jag ger överflödigt medhåll i de andra och säger att Samport är bra, framförallt är deras support väl fungerande och min erfarenhet är att det är högst en person mellan dig och personen som har lösningen på dina problem om det finns några. Det till skillnad från Posten som vi först valde där en simpel fråga (tror det var om SSL) passerade 5(!!) ovetande personer innan det kom till någon som svarade "nej, det går inte". Just den gången var det via e-post, att ringa till Posten var ännu värre - då blev det inga svar alls trots vidarekopplingar. Stilen var "Näää det vet jag ingenting om. Jag skall se om jag kan höra med någon." Och några svar kom aldrig, så istället för att fortsätta grotta där sa vi upp den kontakten och gick till Samport - där allt fungerade klockrent.

Vad gäller andra betalningsalternativ.. Pay-Read uteslöt vi tidigt all kontakt med då de mest hade en massa lös bullshit både på sin sida och i sina blad. Inget konkret, bara svävande saker typ "och med våra fina betalningsalternativ så har våra affärsvänner blivit nöjda och ökat sin marknadsandel med bla bla bla".. Sen har jag dessutom för mig att när det kom till kritan var de dyra :P

För betalning per telefon så verkar det vara att bara gå direkt till Telia med det. Det finns andra som också levererar tjänsten, men vad de som mellanhänder erbjuder vet jag inte. Cellsynt (se tråd om SMS-betalning) erbjuder även betalning per telefon på summor som är 50kr och uppåt. Ett annat alternativ om de nu har något att erbjuda som inte Telia har är Telefix.

Vilket betalningsalternativ som är mest prisvärt? .. Jag skulle säga bankgiro, men det beror på vilka summor du tänkt ta. Och vilka volymer du har. Sen får man också fundera på vilken som är målgruppen - är det bara ungdomar och det är småsummor så tror jag SMS är en bra betalningsform, medan om man även riiktar sig till 30+ och det är mindre summor så kan nog telefon vara bra. Är det sedan män i åldern 20-30 som är målgruppen tror jag de är mer benägna att handla med kort än vad andra är (enligt erfarenhet från vår webbutik).
ctor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-18, 15:28 #6
diddos avatar
Nykomling

Nykomling
diddos avatar

Tack så mycket för alla svar! Dem har varit till stor hjälp jag har nu bestämt mig.
Ännu en gång, tack!
Oläst 2006-08-19, 10:13 #7
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
RickardPs avatar

Jag kör Pay & Read för kortbetalningar och tycker deras support och information varit väldigt bra, dem har ju däremot som nämnts ovan i tråden massa texter som är helt onödiga, men man får oftast svar på mail inom några timmar på vardagar helger tror jag är sämre.

Samport fungerar säkert väldigt bra också men har inte testat dem, bland annat för att jag har för mig dem har någon startkostnad medans Pay & Read kostar ingenting att starta upp med, däremot tar dem ju då lite % per betalning men tycker det fungerar väldigt bra. Kör deras API som också är väldigt lätt att hantera om man kan ASP eller PHP.

Du hade redan bestämt dig men jag ville bara säga det att Pay & Read fungerar väldigt bra också i alla fall för kortbetalningar.
RickardP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-20, 12:20 #8
diddos avatar
Nykomling

Nykomling
diddos avatar

Okej, tack för ditt svar!
Det är roligta att höra lite andra saker än bara dåliga saker om Pay & Read.
Oläst 2006-08-20, 17:37 #9
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by diddo@Aug 10 2006, 14:20
Hej,
Jag håller på att ska starta en sida där jag ska ta betalt.
Jag har kollat runt lite och sett vad de olika leveratörerna har att erbjuda. Sitter nu och undrar vad jag ska välja för någon. Jag har kollat på Pay-Read och Samport. Även en del andra som inte har varit så intressanta.

Det ska finnas så att köparen ska kunna betala med i alla fall kort och per telefon (gärna andra sätt också).

Men det jag undrar är då vilket ska man ta? Vilket är mest prisvärt? Finns det några problem eller extra små finesser? Vad rekomenderar ni? Är det något annat företag, än Pay-Read och Samport, som man ska välja?

Jag vill bara ha lite små tips för att göra det enklare att välja.
Tack på förhand!

Hälsningar
Claes
Bero lite på vad du skall sälja för något och vad du vill ha för betalning metod.

Vi anlitar Payer för t.e.x en del av våra varor, dom fungerar bra. Om du är nystarta börja med en aktör som har lågakostnader, om du skulle vara
utan intänkte en månand. Payer ta lite mer betalt per transaktion, men istället slipper du en fastkostnad.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-24, 09:13 #10
Riverboy Riverboy är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Riverboy Riverboy är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Har körts Pay&Read telefonbetalning (med .net) och kort vilket har fungerat bra, de har kanske lite flumiga texter på sidan och dokumentationen var inte i topskick (iaf för .net) lite fel och så men förhoppnigviss har de uppdaterat den nu.

Däremot är jag väldig nöjd med telefonsupporten, vart kopplad nästan direkt till utvecklaren och där gavs det svar på en gång.
Riverboy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017