FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sitter här och går igenom returerna från några månader bakåt. suck.
Nu sitter jag med de som kommer i retur och ska betala med faktura. Eftersom jag säljer mina fakturor till Kreditor känns det alltid lite konstigt med detta. För på sätt och vis känns det inte riktigt rätt att ta bort deras faktura och sedan skicka en ny för outlöst paket, men samtidigt har de ju faktiskt inte fått några varor. Hur gör ni i era butiker????? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Helst skulle man vilja köra mer faktura, men det så jävla mycket bedrägeri med faktura, så fundera på att skippa de helt, endast emot företag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Postförskott har jag också tagit bort, detta är fakturakunder som ej hämtar sina paket, eller som ej tar emot dem. Skickar allt med fraktbolag och det har minskat returerna en del, men inte helt. Upplever ni att fakturakunder inte hämtar ut paket.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi har inga problem med paket mot faktura, PF paket kommer dock i retur ibland.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det verkligen bara jag som har dessa problem????
OCH vad säger lagen? Får jag fakturera en kund för en vara som de ej mottagit????? Även om det är deras eget fel?? Vet någon? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jodå, jag har en sådan, där de står ett belopp som de ska betala för att täcka mina utgifter, men problemet är att de som inte hämtar ut sina varor inte direkt betalar fakturor heller och själva administrationen.....
Det gör att jag egentligen får lösa tillbaka fakturan jag sålt till kreditor för varorna och sedan skicka en ny för outlöst paket, ngt som känns lite omständigt. Men det torde nog vara det korrekta sättet att hantera det, eller kan jag låta orginalfakturan finnas kvar trots att de ej hämtar sitt paket? Kan man helt enkelt lägga till en klausul, " Kunder som ej hämtar ut sina paket, debiteras samma kostnad som för den outlösta orginalordern" ???? Känns som ocker om de beställt varor för 800-900 kr. Är det ens lagligt?? Vet någon?? Nu är det inget jätteproblem, men vill ändå få feedback på en bra lösning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej Nykomling. Kanske detta jag läste om på blocket kan vara något bra för Dig och Er andra med samma problem? http://www.internetgirot.se/betala LYCKA TILL
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Om Du läser infot så verkar väl det vara en jättebra lösning? För framtida outhämtade paket vill säga, inte för de som ligger där de ligger...
![]() Jag kan inte se något negativt med denna tjänst. Kostnaden får man baka in i prissättningen. Berätta gärna vad ni tycker. Någon som prövat? "internetgirot.se fungerar som en mellanhand vid förskottsbetalningar. Som köpare får du först ta emot och godkänna varan innan du betalar. Som säljare skickar du varan först när du vet att du kommer få betalt." |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|