Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Sveriges bästa webbhotell

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-02-16, 04:19 #11
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Vill man bara ha en liten eller "normalstor" site med inte alltför mkt trafik är Space2u helt suveräna. Support i princip dygnet runt. Schyssta personer som inte verkar vara styrda av Mammon. Allt fungerar i princip till 99,9. De har en väldigt bra kontrollpanel, där man kan göra sina egna val och inställningar och även ta kopia på faktura och mycket mer samt lösenordskyddad statistik utan att man behöver be om det (dock ful grafik på statistiktjänsten - tycker jag). Ett enda minus för den höga startavgiften på 495:- . Har en mindre site kvar här, samt några andra jag gjort utan några som helst problem...
Tyvärr fick vi (Johans site) motvilligt byta till ett annat webhotell då vi växt ur tjänsterna de erbjuder då vi behöver mycket utrymme och fick mer trafik än vad som var OK för Space2u:s olika normalkonton. Vi är i det stora nöjda med http://www.sweweb.net/.
Bra support, schysst pris för mycket utrymme och mycket trafik. Tyvärr fungerar inte mitt favoritprogram *Urchin* på Linuxservern, och Winservern ville vi inte ligga kvar på, då den inte var riktigt lika bra och säker som Linux.

Just nu testar jag även danska http://www.b-one.net/, på två siter, upplever dem som snabba, billiga och bra, och har ej haft några problem jag märkt av. De erbjuder dock support per mail, därav de billiga priserna.

Använder även sedan en kort tid http://www.surftown.se/ det blev lite problem med kommunikationen när jag beställde se.domän, men efter att lite påtryckningar fått kontakt med väldigt vänlig ansvarig blev jag kompenserad och är i stort sett nyfiken på hur det ska gå och hittills till sist nöjd. Bra kontrollpanel.

Har också i dagarna börjat fixa en hemsida nu åt en stiftelse, de hade plats på http://99kr.com/. Grymt bra pris och utrymme och trafik, Servarna ligger i USA (vilket jag läst ska vara negativt), det skall bli mkt intressant att se om det hur det inverkar och om allt fungerar.
Ha det Gott!
mistress är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-16, 14:27 #12
Infocores avatar
Infocore Infocore är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2003
Infocore Infocore är inte uppkopplad
Medlem
Infocores avatar

Reg.datum: Jun 2003
personligen anser jag ju då att Netland är klart bäst av alla jag har erfarenhet av, grymma priser och trevlig support!
Infocore är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-16, 16:26 #13
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2003
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2003
Det är som är trevligast med de billiga hotellen är att de har ett års avtal och kan höja priserna så mycket de vill utan att förvarna
Själv skulle jag aldrig gå med på något sådant.
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-16, 18:30 #14
zmodem zmodem är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2003
zmodem zmodem är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2003
Jag har min hemsida på 24-7 Webhosting, kan någon förklara förhållandet mellan dem och Space2U? För fakturorna betalas till Space2U:s konto bl.a. Har inte riktigt fattat hur de hänger ihop...
zmodem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-16, 18:37 #15
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
På 24-7 Webhostings information hittar du förklaringen "24-7 är sedan år 2001 en del av Space2u Webhosting AB. "
foks är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-16, 18:43 #16
Jockes avatar
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2003
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jockes avatar

Reg.datum: Jan 2003
Så har det varigt under hela den tiden jag låg på spaceu2.. tror dom hadde samma FAQ bara olika färger.

Och när man ringer till space2u så svara dom typ 24-7 webhosting men ja vet inte hur det fungerar riktigt.

Kanske är hans frus företag eller något.
Jocke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017