Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Branschorganisation för hostingföretag?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-02, 14:51 #21
saflund saflund är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
saflund saflund är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
En sådan branschförening måste få med någon av jättarna annars tror inte jag den slår igenom.
saflund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-02, 22:34 #22
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by Storen@Aug 2 2006, 13:59
Att revidera varje verksamhet i gång/år är något som måste utföras och utförs också idag. Däremot kan inte "vi vanliga" starta upp ett formellt certifieringsorgan , men man kan ju höra efter intresset med någon av dom stora aktörer som redan finns..

Sedan får man inte låsa in sig på enskilda branscher uatn man skall i den möjliga mån det går försöka få in så många liknande verksamheter som möjligt. Samma sak när man sätter upp std-kraven.. Dessa bör vara generella och inte innehålla detaljer som "låser" dess effektivitet. Det finns branchspecifika standarder idag (kläder, stålkonstruktioner, papper, broar mm) men då handlar det mer om säkerhet och praktiska egenskaper..
Jo jag är med på det du säger. Tittar man på andra branschorganisationer så har de ju inte egna certifieringsorgan utan däremot ofta egna regelverk som t.ex. DNV eller någon av de större revisionskedjorna agerar kontrollanter för. Det viktigaste är enligt min åsikt att man får gemensamma referensramar så att kunderna på ett lättare sätt kan jämföra mellan olika hotell. Storlek på konton , pris och trafik är ju egentligen intetsägande då det i slutändan kan finnas andra begränsningar.

Jag kom att tänka på campingarnas (och hotellens) poängsystem som resulterar i stjärnor, lite stort kanske men iallfall en annan infallsvinkel än ISO-cert och liknande.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017