FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har problem med att besökarnas webbläsare cachar css-filerna, vilket leder till att sidan ser knäpp ut för dem innan de laddar om ordentligt via F5 t.ex. (surfa runt hjälper inte).
Hur tvingar jag webbläsaren att förstå att filen är modifierad utan att döpa om css-filerna varje gång? Edit: det är främst Firefox som har problemet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En lösning som kanske inte är så snygg men som fungerar är att döpa om CSS-filen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Kod:
<style type="text/css"> @import url(/css/style.css?r=<?= time() ?>); </style> Nu laddar den en ny CSS på varje sida... Testa att använda typ session_id() i PHP för att ladda in den för sessionen. För att sen ladda om CSSen, så kan man använda typ: session_regenerate_id() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
hnn:
Är du säker på att det där fungerar? Min erfarenhet är att webbläsaren skiter i GET-parametrar för CSS-filer (vilket jag inte har en förklaring för). Det var därför jag införde en mod_rewrite-regel för CSS-filen i stil med: global([0-9]+)\.css => global.css Sedan inkrementerar jag bara URL:en till CSS-filen varje gång jag ändrat i den. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|