Citat:
Originally posted by Ballena@Jul 5 2006, 17:18
Ok. Det är ett script som kallas overlib för att tex. få upp en info ruta när man håller musen över en länk. Behöver bara denna funktionen på en sida sp.
Tack för svaren.
|
Jag är i vanliga livet ganska bohemisk människa. Mitt skrivbord ser ibland ut som att satan gått på dagis där. Men när det kommer till kodande, så gillar jag ordning. Ibland kan jag spendera flera timmar att försöka städa upp om jag exempelvis kommer på att bättre sätt att hålla ordning.
Så, när det kommer till HTML så tycker jag att det ska finnas HTML där. Att smacka på med massa javascript är fult. SPECIELLT i ditt fall där du pratar om att inline-a overlib. Jag menar det är inte direkt ett skript på 10 rader.
Så, visst, handlar det om en superenkel funktion som bara används 1 gång och den är på mindre än 10 rader, då kan man väl göra undantag, men annars ser jag ingen anledning att "baka" in det i html-koden.
En annan fördel i teorin, är ju att vid ett externt skript så gör browsern en parallell request, vilket använder din lina bättre. Nu är det så att linan oftast fylls redan med parallella requests för andra saker såsom bilder och så, men ändå.