FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Söker efter en hemsida med ett stort galleri av gratis bilder som man får plocka och använda på sin egna hemsida. Någon som kan rekommendera en bra sådan?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
www.istockphoto.com - Inte gratis men med tanke på priset på bilderna är det så gott som gratis
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är svårt att få bra bilder som är gratis.
www.freephoto.com - har flest bilder fast många i dålig kvalitet. www.freeimages.co.uk - att det är gratis sätter sina spår! Bilderna på din hemsida är förstås väldigt viktigt. Varför inte lägga $ 1 (7,28 kr) per bild och få så mycket mer. www.istockphoto.com |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du kan prova söka på yotophoto.com, där hittar en del bilder från flera olika källor. En del har en licens som tillåter att du använder dem fritt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om du går med i bilddirekt.se så kan du köpa bilder - dock halvbra pris. Men om du går med i nyhetsbrevet så får du en gratis bild varje månad
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
SKumt att det inte finns bra sidor med gratis bilder... Funderar på att starta en sån tjänst...
Typ alla får ladda upp bilder på sidan som jag godkänner, och när du laddar upp så godkänner du att alla får använda dina bilder... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, du har fattat det rätt.
Jag är dock inte säker om du som köpare får använda dig av bilden på flera av dina webbsidor ... ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Nykomling
|
På morguefile.com finns ganska mycket helt gratis bilder. Alla är väl inte jättebra men jag har faktiskt hittat och använt ett flertal bilder därifrån.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
min favorit är www.sxc.hu där man får använda stora delar av arkivet för fri användning. ett tips är även att bli medlem så att du får se bilderna i dess verkliga storlek.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|