FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Hade jag haft ett samtal nu och vetat att det var just du med den attityden hade jag inte velat prata med dig. Vi som har jobbat som telefonförsäljare eller folket som jobbar som telefonförsäljare, kan inte göra något åt detta. Det är inte med mening vi "stör" folket. Oftast finns det inget bättre jobb och ibland får man ta det som finns. Tycker inte man ska vara så pessimistisk hela tiden och tycka att ett samtal kan störa en. Är det flera samtal, gång på gång, då förstår jag. Det har hänt att dem jag jobbade med ringde upp samma person flera gånger under en kväll bara för att jävlas. Det tycker jag inte är acceptabelt heller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Problemet som jag ser med telefonförsäljare, att det finns så mycket oseriöst som simmar där ute. Företag som yreg har verkligen satt skräck i små företagare, man våga inte säga något per telefon, helt plötsligt står man där med ett avtal som är nästintill värdelöst och kostar 500:-
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det är ju inte direkt så att jag helt saknar strumpor och inte har någon anning om var de kan köpas utan sitter hela dagarna och väntar på att en telefonförsäljare ska ringa och rädda mig med ett förmånligt abonommang på strumpor? (eller vad det nu kan vara) Däremot ska man givetvis vara trevlig, det skadar ju inte. Dock lackar jag totalt när bluffsäljare ringer, vid de situationerna har jag anmält en säljare(han fick sparken enligt företaget), lyckats ta upp nästan 2 timmar av en säljares tid(hans chef hotade med att ta mig till domstol då detta tydligen är olagligt) och senast skrek jag bara och slängde på luren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag brukar alltid be om att få ett brev hem med erbjudandet. I de flesta fall säger det att de ska göra det. Men jag har _aldrig_ fått hem ett erbjudande via fysisk post när jag bett om det från en telefonförsäljare.
En favorit är också kvinnan från Spärrservice som förklarade att de är ett miljövänligt företag som inte skickar ut erbjudanden via fysisk post. Konstigt nog kunde de inte skicka de via e-post heller. Antar att de har en dieselmotor som behöver startas för att få igång mailservern =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Herregud, Att företagare kan bli så irriterande av att telefonen ringer tycker jag nästan är oroande. Det finns en anledning till att telefonförsäljning har funnits i många många år och kommer finnas många år till! Just pga av att det är lönsamt.
Tänk er att en säljare på en dag gör totalt 150 - 200 samtal var på han får prata med kanske 70 av dess och lyckas genomföra ett sälj samtal till 15 kanske 1 - 2 köper. Ställ detta istället mot om man skulle boka in ett möte och åka ut till kunden. Så OERHÖT mycket mer effektivt att använda telefonen som verktyg. Eller ställ den hitraten till era Google Adwords... Det görs affärer för miljoner över telefonen varje dag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Min Pbxinaflash (asteriskserver) kollar samtal mot vemringde.se och markerar samtalen vemringde hittar som "SPAM: Namnet på företaget". Det är väldigt effektivt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
|||
|
Personligen tro jag att folk är ganska trevliga, men man är ganska trött på telefonnassare. Särskilt när de förekommer en massa fula knep inom branschen , där man mer eller mindre bli lurad. Har själv varit om telefon nassare som ringer sent på kvällarna och har hittat ens telefonnummer på blocket, mer eller mindre ringer ofredar en.
Förut var jag otrevlig emot dem, men numera säger jag bara nej tack, sedan spärrar jag telefonnumret. För det som retar mig, det är inte första samtalet, utan att man kan inte ta ett NEJ utan fortsätter ringa. Problemet är NIX , att varför skall man göra en aktiv handling för slippa bli ofredad? NIX bör göras om till ett YES, dvs man göra en aktiv handling för att ta emot telefonförsäljar samtal. Sedan har man gjort NIX lite extra krångligt och byråkratisk, för att så få som möjligt skall gå med. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
|||
|
Roligaste var väl när någon ringde skulle sälja på en blufftjänsten spärr emot telefonförsäljare för företag.. Århundrades blufftjänst nr #1
Eller när jag reggade en EF firma, och det börja ringa på min privata telefon och ville kränga på mig webtjänster. Eller konsult företaget som vill kränga på oss en webshop, och jag påepekade att vi vill inte ha en webbshop i Windows miljö, tyckte han som ringde det avgjorde inte jag. Företaget talade dessutom inte om sitt namn ringde med dolt nummer. Men det som gör mig mest irriterad, är att det oftast har gamla data, när det ringer fråga om namnet på en VD som inte är VD längre. Sedan när man intresserad av något och ber dem att skicka info via epost, då kan ta fler dagar på sej innan man får informationen och en del till kan inte skicka info via epost, utan måste ha ett avslut i luren. ( Vilket i mina öron är en stor varning, eftersom man som företagare har man begränsade ånger möjligheter ) Senast redigerad av klein den 2011-09-28 klockan 08:58 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|