FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Flitig postare
|
chrizz: Jo jag har hört att vissa mäniskor har det där problemet, och jag kan evt förklara vad det beror på.
Med tanke på att dom mesta sånna här företag använder sig av en dialer där man anger hur många linor som ska ringas på samtidigt. Och dom har säkert ställt in för många linor ut än vad dom jobbar. Säg att det sitter 10st som säljer och dom ställer in 15, så kommer 5 linor alltid att sitta och ringa ut, där ingen kommer kunna "svara" på. Och där med gör den att får den inge svar när du har svara, så kommer den att lägga på. Ett tips är att ringa: Kontaktpersoner Sally Henriksson, +34936004176, Staff Coordinator http://platsbanken.ams.se/direkt/04/...1,800404.shtml (Sökte på företaget på AMS) ![]() Ser dock att dom sitter i Barcelona och ringer ut. Som jag sa tidigare, så tar det 3månader före ditt nummer finns med i alla register efter du har regga dig på nix.. hubbert: Ja det är självklart respekt för motparten, det är den inställningen jag går in med när jag ringer också. Och tyvärr är vi inte många :/ Inte för att jag ska göra mig själv till "den perfekte säljaren för motparten" men att gå in i ett samtall (prata ifrån säljarens sida) och vara otrevlig imot den man ringer vinner ingen på. Nä det är självklart att man vill ha ett professionellt arbete utfört. Men det jag mennade med var att mäniskan kan vara ny på arbete, och man är inte 100% ifrån första början. Har man ring säg 50 samtall och man följer en mall fortfarande kanse man ska fundera på att lära sig vad man jobbar med före man försöker sälja det också. Följa en säljar mall = dåligt samtall Att försöka anpassa sig efter samtallet = ett trevlig samtall. För man brukar ha en inledings fras (villsäga att man presenterar sig själv och vilket företag man ringer för) och sedan presenterar vad man ska försöka sälja. Och efter det så måste man ha fantasi, för jag förstår dig till fullo att en mäniska som kör efter en mall till 100% är inte bra, det hörs direkt om dom är osäker eller har 0 koll på vad dom försöker sälja. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jo inledningsfraser kan varieras mycket.
"Hej jag är en telefonnasare skall du slänga på luren nu eller vill du vet vilket skräp jag tänker lura på dig" Kan faktiskt fungera, har själv testat den ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Flitig postare
|
haha.. tack för tipset ska fan med testa den :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Gör det men du måste j*vligt snabb på nästa replik, om luren inte slängs på direkt vill säga.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Flitig postare
|
haha.. jag återkommer med resultat senare i veckan
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
En alternativ metod att bli av med försäjare är denna:
http://www.break.com/index/angrybt.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Måste tillägga att jag själv säljer mycket via telefon (Är en vass tfn-säljare dessutom)
MEN det är skillnad på säljare och säljare som det så fint heter. De säljare som framkallas anfallslika symtom hos mig ![]() Trots risk att få arga mail o samtal från säljare etc ![]() Jonny det var någon som stack in huvudet genom dörren o sa "Ring jonny på sajthotellet sen" Jag satt i ledningsgruppsmöte och hade 3718 saker i huvudet så självklart tog Ahlzheimer light hand om infon att jag skulle ringa dej! Men nu blir det av... ringer så snabbt jag landat på kontoret idag! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Detta gjorde vi på ett företag jag jobbade tidigare på:
Vi sa till telefonförsäljarna att vi tog emot sådana samtal på torsdagar 8.00 till 9.00 och att de var hemskt välkomna att ringa då. 90% av säljarna accepterade detta och tyckte att det lät bra. Övriga 10% som inte visade respekt förtjänar tyvärr ingen respekt tillbaka så där är det helt ok att slänga på luren. Tyvärr men de förtjänar det. Givetvis var chefen oanträffbar den tiden och vi bad dem ringa nästa vecka igen men det var väldigt få som ringde upp. Detta sätt rekommenderas varmt. Hemma säger jag till försäljarna att jag tjänar sjukt mycket pengar (lögn givetvis ![]() Dom blir paff och vet inte vad de skall svara och säger tack och hej. Återigen, kan de inte ta ett nej visar de ingen respekt och förtjänar ingen respekt tillbaka. Ringer de efter 20.00 ber jag dem helt enkelt dra åt helvete. Behöver jag någonting, så ordnar jag det. Behöver ingen som sitter och försöker skapa ett behov till mig. /Thomas THL |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag fick en idé.....
Skulle man kunna göra en spärrlista med telefonnummer som man spärrar att komma fram, liknande spam mail-adresser som är blockerade. Det finns ju funktioner i mobilen som spärrar, men skulle man kunna göra en lista som går att uppdatera på något smidigt sätt? eller någon funktion i en nummerpresentatör.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Blev uppringd av "Telefonspärren" som ville erbjuda tjänsten "stoppa telefonförsäljare" genom att betala tusen spänn om året till deras spärrreister.
Jag frågade dem hur de fått mitt telefonnummer och varför de ringde mig... "Det är en bra tjänst som hindrar telefonnförsäljare" och därmed var det samtalet slut - ungefär som att skjuta på folk samtidigt som man säljer skyddsvästar och säga "Du behöver den här, det skjuts så mycket...". Fan vad less jag blev. Hehehe... Ska inte återge vad jag sade till uppringaren, det var nämligen varken proffsigt eller särskilt vänligt....
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|