FAQ |
Kalender |
![]() |
#201 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Varför kan inte personer på denna lista acceptera att verkligheten kanske inte ser ut som den synes se ut? Varför kan ni inte förstå att det finns olika åsikter och olika perspektiv? Mina frågor om TPB möter en enorm kritik, vilket gör mig genast misstänksam. Här är något som inte stämmer. Come on - lägg korten på bordet! Jag har spelat ut mina kort - dock inte alla, som man gör i kortspel. Men jag har inte sett ett enda kort från TPB. Är det inte märkligt? Jag bara frågor- inga siffror bara relationer. |
||
![]() |
![]() |
#202 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Som tveksam kund till Eastpoint/Crystone, vill jag veta hur det förhåller sig med mina misstankar om att chowchow jobbar på Eastpoint, och är ute efter att få förhandlingsöverläge nästa gång de ska diskutera provisionen på annonsförsäljningen. Kan jag få alla uppgifter om ägarförhållandena i Eastpoint, och hur mycket annonsförsäljningen till TPB genererar? Att han frågar om saker som han rimligen bör känna till (bland annat) motbevisar inte denna hypotes, utan kan vara ett sätt att kontrollera om han får korrekta svar eller inte... Detta inlägg är inte menat att tas seriöst.
|
|||
![]() |
![]() |
#203 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
chowchow, detta forum (inte lista) är i grunden för webbmasters som tjänar pengar på internet. Rätt många här skiter högaktningsfullt i om det de gör är moraliskt riktigt, etiskt försvarbart eller ens lagligt i en del fall. Den stora anledningen till att vi diskuterar TPB och PRQ här är för att medlemmar på forumet direkt har berörts av razzian, inte för att vi nödvändigtvis bryr oss så mycket om piratkopering och skattepengar.
Det finns bättre ställen att ställa PRQ mot väggen och om det inte duger så varför inte bara avvakta resultatet av polisundersökningen... |
||
![]() |
![]() |
#204 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det jag tycker illa om är dubbelmoral - det Janusansikte - som jag talade om tidigare. Varför ska TPB tjäna pengar på sådant som andra inte får tjäna pengar på? Det handlar inte enbart om musik - det handlar om konstverk, filmer, uppfinningar etc. Detta är ju absurt. Vad ska dessa kreativa personer i så fall leva av. Socialbidrag? Jag vet inte om det är de fyras gäng i TPB, som äger bolaget i Schweiz och om de inte är dem, så kan de väl säga det då. Det är väl inte så farligt. Risken med detta bolag är att det handlar om "penningtvätt" och då är det allvarligt. Det ser inte heller myndigheterna i Schweiz mellan fingrarna med. Jag säger inte att det handlar detta. Det är något som polisen kommer att utreda. |
||
![]() |
![]() |
#205 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad tjänar TPB pengar på som ingen annan får? Och säg inte piratkopiering för det är fel svar.
EDIT: Du är inte möjligtvis från kalmar. Du påminner rätt så mycket om en jag gjorde lumpen med. Mycket förvirrad. Du är kanske besläktad med honom på nått viss. |
||
![]() |
![]() |
#206 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Självinsikt verkar inte vara din starka sida. Faktum kvarstår att du bl.a. ännu inte har svarat på frågan varför du inte kontaktat personerna och företagen i fråga direkt. |
|||
![]() |
![]() |
#207 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är ju helt överuppenbart Brumark (eller någon som förläst sig på hans artiklar) av ordval m m att döma...
Eastpoint finns definitivt inte med på misstankelistan iaf ![]() Och polisutredningen gäller medhjälp till upphovsrättsbrott och inte skattebrott, barnporrbrott eller vilseledande av ungdom... |
||
![]() |
![]() |
#208 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag tror att vi har att göra med många idealistiska personer, som inte vill se realiteterna bakom hela denna affärsverksamhet. Det är inte helt säkert att det är de fyra personer, som står för ledningen av TPB, som håvar in storkovan. Men då är de ju å andra sidan blåsta på konfekter, som jag skrivit tidigare. En anledning till varför personer öppnar konton in Schweiz är för att slippa skatt. Man kan t ex anlita Danske Bank och sedan öppnas ett konto, där man har möjlighet att ta ut pengar med hjälp av ett kontokort, men det får inte blir för stora summor. Då blir det misstänkt. Kontot förvaltas genom att göra olika slags investeringar i aktier eller annat. Inget av detta är i och för sig olagligt, om det inte är för skattens skull, vilken skulle betalas i Sverige. Observera att jag inte vet hur det ligger till med TPB, men personerna bakom har haft lång tid för att dementera dessa frågor, men de har inte gjort det. Vad är anledningen till detta? |
||
![]() |
![]() |
#209 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |