Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

The Pirate Bay Stängd (Del 3)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-12, 19:31 #201
chowchow chowchow är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Medlem

Citat:
Originally posted by ArreliuS@Jun 12 2006, 18:52
Tror ju knappast på allt du skriver med tanke på det du skrivit tidigare i tråden. Man sitter ju inte och hoppar på folk med skriv svårigheter för att sedan skriva om man har barnbarn som har dyslexi. Du känns så långt ifrån äkta som man bara kan bli. Tror säkert att ditt snack om böcker och barnbarn funkar på lunar men det nappar inte här.
Vad är "lunar" för något? Jag gissar att det kan vara "Lunarstorm". Där har jag aldrig varit inne - men det verkar vara en bra affärsidé. Nej, alla som stavar illa lider inte av dislyxi. I så fall har det hänt något patologiskt de senaste 30 åren. Jag tror helt enkelt att IT och det engelska språket är två grundorsaker. Mitt förvånansvärt lilla påhopp som sättet att skriva upprörde känslorna här. Det var enbart ett test. Men en person kallar mig för schitzofren och mytoman, då är det ingen som går ut till försvar. Det tycker jag är konstigt, men det tycker tydligen inte majoriteten här.

Varför kan inte personer på denna lista acceptera att verkligheten kanske inte ser ut som den synes se ut? Varför kan ni inte förstå att det finns olika åsikter och olika perspektiv? Mina frågor om TPB möter en enorm kritik, vilket gör mig genast misstänksam. Här är något som inte stämmer. Come on - lägg korten på bordet! Jag har spelat ut mina kort - dock inte alla, som man gör i kortspel. Men jag har inte sett ett enda kort från TPB. Är det inte märkligt? Jag bara frågor- inga siffror bara relationer.
chowchow är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 19:32 #202
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Sep 2004
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar

Reg.datum: Sep 2004
Som tveksam kund till Eastpoint/Crystone, vill jag veta hur det förhåller sig med mina misstankar om att chowchow jobbar på Eastpoint, och är ute efter att få förhandlingsöverläge nästa gång de ska diskutera provisionen på annonsförsäljningen. Kan jag få alla uppgifter om ägarförhållandena i Eastpoint, och hur mycket annonsförsäljningen till TPB genererar? Att han frågar om saker som han rimligen bör känna till (bland annat) motbevisar inte denna hypotes, utan kan vara ett sätt att kontrollera om han får korrekta svar eller inte... Detta inlägg är inte menat att tas seriöst.
koala är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 19:41 #203
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
chowchow, detta forum (inte lista) är i grunden för webbmasters som tjänar pengar på internet. Rätt många här skiter högaktningsfullt i om det de gör är moraliskt riktigt, etiskt försvarbart eller ens lagligt i en del fall. Den stora anledningen till att vi diskuterar TPB och PRQ här är för att medlemmar på forumet direkt har berörts av razzian, inte för att vi nödvändigtvis bryr oss så mycket om piratkopering och skattepengar.

Det finns bättre ställen att ställa PRQ mot väggen och om det inte duger så varför inte bara avvakta resultatet av polisundersökningen...
grazzy är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 19:43 #204
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Spindel@Jun 12 2006, 19:28
chowchow: Varför bryr du dig överhuvudtaget? Vad har du för egenintresse i att "sätta dit" TPB? Du svamlar och svamlar och är inte ens kund där!?

Lägg fram alla kort på bordet, men nu påstår och påstår du saker som ingen kan svara på.

Du är som en loop av svammel.
Jag har inget som helst egenintresse. Varför skulle jag ha det? Jag tycker bara illa om att kapitalism döjs bakom idealism - om det nu är så. Det är därför jag ställt mina frågor, vilka jag ännu inte har fått något svar på. Jag vet att både Gottfrid och Piratbyrån följer denna diskussion och några försöker säkert lista ut vem jag är. Det enda som är helt säkert och det är att jag inte är Pär Brumark. Jag nämner hans namn, eftersom andra har gjort det tidigare.

Det jag tycker illa om är dubbelmoral - det Janusansikte - som jag talade om tidigare. Varför ska TPB tjäna pengar på sådant som andra inte får tjäna pengar på? Det handlar inte enbart om musik - det handlar om konstverk, filmer, uppfinningar etc. Detta är ju absurt. Vad ska dessa kreativa personer i så fall leva av. Socialbidrag?

Jag vet inte om det är de fyras gäng i TPB, som äger bolaget i Schweiz och om de inte är dem, så kan de väl säga det då. Det är väl inte så farligt. Risken med detta bolag är att det handlar om "penningtvätt" och då är det allvarligt. Det ser inte heller myndigheterna i Schweiz mellan fingrarna med. Jag säger inte att det handlar detta. Det är något som polisen kommer att utreda.
Oläst 2006-06-12, 19:45 #205
ArreliuS ArreliuS är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
ArreliuS ArreliuS är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
Vad tjänar TPB pengar på som ingen annan får? Och säg inte piratkopiering för det är fel svar.

EDIT: Du är inte möjligtvis från kalmar. Du påminner rätt så mycket om en jag gjorde lumpen med. Mycket förvirrad. Du är kanske besläktad med honom på nått viss.
ArreliuS är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 19:53 #206
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2004
Westmans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av chowchow
Citat:
Originally posted by -Westman@Jun 12 2006, 18:41
Citat:
Ursprungligen postat av chowchow
Jag är igen ensam stackare.
:lol:

Den där Westman begriper jag mig inte på. Inte ett enda bevis har han angett för att det jag säger inte skulle stämma. Ge mig ett enda bevis! Jag ber dig, så att vi konkret kan föra diskussionen framåt.
Är du full eller? Bevis på/för/emot vad? Att du inte vet vad du skriver? Att du tar tillbaka det du skriver? Att du uppvisar tecken på dyslexi? Att du är inkonsekvent? Att du klagar på andra som inte kan stava men skriver massor med fel själv?

Självinsikt verkar inte vara din starka sida.

Faktum kvarstår att du bl.a. ännu inte har svarat på frågan varför du inte kontaktat personerna och företagen i fråga direkt.
Westman är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 19:56 #207
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Det är ju helt överuppenbart Brumark (eller någon som förläst sig på hans artiklar) av ordval m m att döma...
Eastpoint finns definitivt inte med på misstankelistan iaf .

Och polisutredningen gäller medhjälp till upphovsrättsbrott och inte skattebrott, barnporrbrott eller vilseledande av ungdom...
PRQ är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 19:57 #208
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by koala@Jun 12 2006, 19:32
Som tveksam kund till Eastpoint/Crystone, vill jag veta hur det förhåller sig med mina misstankar om att chowchow jobbar på Eastpoint, och är ute efter att få förhandlingsöverläge nästa gång de ska diskutera provisionen på annonsförsäljningen. Kan jag få alla uppgifter om ägarförhållandena i Eastpoint, och hur mycket annonsförsäljningen till TPB genererar? Att han frågar om saker som han rimligen bör känna till (bland annat) motbevisar inte denna hypotes, utan kan vara ett sätt att kontrollera om han får korrekta svar eller inte... Detta inlägg är inte menat att tas seriöst.
Jag är inte kopplad till Eastpoint/Crystone. Detta företag har sponsarat TPB och jag undrar varför. De har haft en BigBang-annons, som inte kunde vara gratis och om den var gratis, så undrar jag i så fall varför. Eastpoint/Crystone genomför för närvarande en i mitt tycke rekonstruktion, där ett litet bolag köper Eastpoint/Crystone och där sedan Eastpoint/Crystone blir största ägare. Allt sker genom apportemission. Jag säger inte att det är skumt. Estpoint/Crystone antas fortfarande vara den som sköter försäljningen för Sverige åt TPB och skicka pengarna till bolaget i Schweiz, dvs. Random Media.

Jag tror att vi har att göra med många idealistiska personer, som inte vill se realiteterna bakom hela denna affärsverksamhet. Det är inte helt säkert att det är de fyra personer, som står för ledningen av TPB, som håvar in storkovan. Men då är de ju å andra sidan blåsta på konfekter, som jag skrivit tidigare.

En anledning till varför personer öppnar konton in Schweiz är för att slippa skatt. Man kan t ex anlita Danske Bank och sedan öppnas ett konto, där man har möjlighet att ta ut pengar med hjälp av ett kontokort, men det får inte blir för stora summor. Då blir det misstänkt. Kontot förvaltas genom att göra olika slags investeringar i aktier eller annat. Inget av detta är i och för sig olagligt, om det inte är för skattens skull, vilken skulle betalas i Sverige.

Observera att jag inte vet hur det ligger till med TPB, men personerna bakom har haft lång tid för att dementera dessa frågor, men de har inte gjort det. Vad är anledningen till detta?
Oläst 2006-06-12, 20:00 #209
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by grazzy@Jun 12 2006, 19:41
chowchow, detta forum (inte lista) är i grunden för webbmasters som tjänar pengar på internet. Rätt många här skiter högaktningsfullt i om det de gör är moraliskt riktigt, etiskt försvarbart eller ens lagligt i en del fall. Den stora anledningen till att vi diskuterar TPB och PRQ här är för att medlemmar på forumet direkt har berörts av razzian, inte för att vi nödvändigtvis bryr oss så mycket om piratkopering och skattepengar.

Det finns bättre ställen att ställa PRQ mot väggen och om det inte duger så varför inte bara avvakta resultatet av polisundersökningen...
Självklart, du har helt rätt. Polisen kommer att göra detta. Men jag tänkte att det kanske kunde vara ett tillfälle att skapa en diskussion med personerna bakom TPB och PRQ. Det kanske var fel av mig, vad vet jag. Flera röster kunde ju göra sig hörda i detta sammhang.
Oläst 2006-06-12, 20:00 #210
Westmans avatar

Westmans avatar

Citat:
Originally posted by PRQ@Jun 12 2006, 19:56
Det är ju helt överuppenbart Brumark (eller någon som förläst sig på hans artiklar) av ordval m m att döma...
Med tanke på vilka som finns här så är det ju lätt att ta reda på för den som vill och är moderator. Tror knappast att chowchow har använt en anonym proxy.
Westman är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017