FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Specifikationer:
Compaq 360R01933256 Processor: P3 930MHz Minne: 512Mb Hårddiskar: 2x18Gb RAID1 smart array controller Ingen programvara. Jag är alltså inte intresserad av bud här, utan vad jag rimligtvis ska ta för den. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
en symbolisk summa ca 500kr.
bättre att bygga nytt.. moderkort+cpu+minne 1500kr, låda.. 300kr hårddisk 40GB 450kr så du kan bygga en ny dator för 2500kr som slår denna gamla på fingrarna många gånger om.. bara en idiot skulle köpa en p3 för mer än 500kr när man kan bygga en ny billig skitdator som är bättre med nya delar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jo visst.
Men det är ju inte bara en vanlig dator, det är ju en server-dator. SCSI-diskar och RAID-kort, processor med mycket cache-minne. Sen är den ju 19" så klart. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
magic, man kan inte jämföra en lastbil med en moped.. Det här är en rackserver med ECC-minne (troligtvis), SCSI och en hyfsad RAID-kontroller. Det går inte att jämföra med en usel PC med IDE-disk.
1000:- är väl ingen omöjlighet inte. Troligtvis mer på eBay. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
om det är en 1-2U rack låda kan man slänga på 500kr på mitt 500kr tips, ingen co-location för 4U längre... för dyrt.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag skulle ropa ut den på tradera för 1500 kr om det är en 1U, så sjunker det för varje extra U. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Är den mer än 2-3U så är den relativt värdelös. Men om den håller sig liten så är det en schysst webbserver.
1500:- bör du få för den som BigDuke säger. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är väl en DL360R alltså 1U, så den lär fungera bra för mångas behov. Fast max 2000-2500 lär du få för den. Kanske 3000 om du har tur.
Fast har sett många dumma folk på blocket som säljer saker för över nypris, så hittar du rätt person kanske du kan få 4.000-5.000 :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hade lätt betalat 2500kr för den om jag fortfarande behövt en billig 1U coloserver. Byggde en mini-itx-fulserver för ungefär samma pengar men med sämre prestanda istället.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Den här auktionen kanske kan ge en uppfattning om vad marknaden vill betala
http://cgi.ebay.co.uk/Compaq-Prolian...QQcmdZViewItem |