FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur tror ni att Internet kommer att utvecklas de närmsta 5/10/15/20 åren?
Uppkoppling? Hackers? Kvalitet? Kommersiella sidor? Webbyråer? Arbetsmarknad? Säkerhet? Utveckling av teknologi? Servrar? Utveckling av tjänster? m.m. m.m. Det finns oändligt många punkter att diskutera. Vad tror ni? Brainstorma! Skulle vara kul att veta Er uppfattning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Allt kommer bli bättre, det tror jag. :lol:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag lever och tänker i nutid, jag kanske är död imorgon. :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag är även säkert på att det kommer att stiftas nya lagar för att göra det svårare för blufföretag att starta upp och hinna etablera sig. Det är vad jag tror ... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag är inte lika positiv. Efterhand som det stiftas nya lagar kommer det nya metoder att lura folk.
Men förhoppningsvis görs lite mer "allmänna" lagar som inte är begränsade till en viss teknik. En spamlag skulle alltså inte bara förbjuda oönskad e-postreklam utan alla oönskade elektroniska reklamutskick, oavsett de kommer via mail, sms, icq-meddelande eller någon framtida metod. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
förhoppningsvis kommer det att komma någon internationell internet-lag som alla länder med internet måste följa. Nu verkar varje land köra med trial and error för att anpassa lagar till internet. Kommer att bli helt omöjligt att bedriva företagsverksamhet på nätet om alla har olika lagar och regler.
hmm.. kommer nog även bli mer övervakning, för att kunna sätta fast hackers.. frågan är hur internet-2 kommer in i spelet? .. tar det över eller bilr det ett komplement? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Framtiden har säkert en hel del att erbjuda. När t.ex. IPv6 (som används av bl.a. 3G) kommer igång (eller tar över tillslut) så kommer vi ju onekligen få mer aktivitet på nätet. Detta leder ju till ökade möjligheter, vilka det är blir kul att se... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror att internet kommer kontrolleras av alla stora företag i framtiden, så deras pengar skyddas osv.
Säkrare system att betala med över nätet och bra sätt för identitetskontroll. Helt enkelt kommer internet bli mer som det vanliga samhället, hoppas bara att det blir mer som det Svenska en tex USA.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu närmast så tror jag att pop-up dör, vilket suger åt sig en stor summa pengar för de företag som livnärt sig på den typen av annonsering. Hur motverkar man då det, tänker dessa företag? De kommer underfund med att man fläskar upp DHTML-lager istället, över sidan, med dolda stäng-länkar (som kanske leder någon annanstans) vilket gör att många hemsidor blir totalt osurfbara för modemare. Halleluja. :angry:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|