Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur kommer Internet att utvecklas?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-02-07, 12:56 #11
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Oct 2003
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Ursprungligen postat av jake
Citat:
Originally posted by -lunne82@Feb 4 2004, 17:25
Citat:
Ursprungligen postat av villjam
frågan är hur internet-2 kommer in i spelet? .. tar det över eller bilr det ett komplement?
Internet-2? Har bara hört lite om det. På vilken nivå är det nummer 2?

http://www.dumell.net/text/jt/jt980627.html
Vad jag kan förstå av den där texten så innehåller ju IPv6 allt det I2 ska göra, med den stora skillnaden att IPv6 kommer alla att använda i framtiden. Jag är inte säker att jag ser någon större framtid för I2, om de nu inte håller på med andra saker också. Men jag är emot den begränsning som nämndes... Jag tror inte det är en bra lösning att börja begränsa saker och ting nu när "alla" är vana den öppenhet som är. Tjänar akademikerna något på att stänga in sig, på längre sikt alltså?
Anders är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-08, 00:29 #12
entreprenör entreprenör är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
entreprenör entreprenör är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
Tror inte det kommer hända så värst mycket inom de närmaste åren vad det gäller brottsbekämpning.
Det tog ju många år innan det togs krafttag mot barnporren på internet och det är fortfarande inte löst hur man ska reglera piratkopieringen.
Det går ju alltid att kringå lagar på ett eller annat sätt.

Det räcker ju att läsa morgontidningen så ser man ju hur folk ständigt blir lurade av skojjare, det kommer ju aldrig att sluta.
Kriminalitet har ju härjat sedan urminnes tider, internet är ju inget unikt som kan avsäga sig detta problem, alla har ju rätt att bruka det oavsett om du är brottbenägen eller ej.

Nu senast kunde man tex läsa om hur folk blivit lurade av bilskojare som lägger fram en handpenning till säljaren och sen sticker med bilen för gott.

Med rätt "marknadsföring" så kommer ju tjuvar alltid att kunna lura folk.

Spelar nog faktiskt ingen roll vilka lagar man tillämpar, visserligen eliminerar dem de dagsaktuella problemen, men givetvis inte morgondagens.

Men vad det gäller tekniken så är det väl ganska uppenbart, klart att uppkopplingar kommer bli snabbare och snabbare, mer och mer information ska flöda. I vissa fall är det ju anslutningshastigheten som i dagsläget sätter stopp för vissa företagsplaner.

Mycket av det vi ser idag som många företag hävdar är framtiden är ju skitsnack, det måste ju alltid finnas ett folkligt intresse för dessa innovativa lösningar.

Tänk bara på hur mycket media skrev om det där företaget som erbjöd gratis internetanslutning mot reklam i sin webbläsare och telefoniföretag med reklam som avbröt ditt telefonsamtal.
Mig veterligen finns inget sådant kvar idag.

Det är ju ofta svårt att revolutionera en given marknad, allt sker ju sakta men säkert, bilindustrin är ju ett bra exempel på detta.
Och även microsoft som fortfarande inte lyckats få en felfri plattform.

Internet är ju knappast ett undantag. Det kommer aldrig blir bättre/sämre än världen utanför. Eller egentligen världen det är sammankopplat med.
entreprenör är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017