FAQ |
Kalender |
![]() |
#71 | |||
|
||||
Medlem
|
Borde det inte funka om man bokar bord på något ställe?
Några fler från Göteborgsområdet som känner för att samåka? |
|||
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
|||
Flitig postare
|
jag kan tänka mig att samåka, tänkte du bil eller tåg eller vad?
Jag kan tänka mig att köra men vete faaaaen vart jag ska parkera... vill inte ställa den hursomhelst i stockholm ![]() |
||
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Om 30-40 WN personer ska in på en krog där det redan sitter 200 pers och super så blir det inte så mycket träff enligt mig. Samma sak om 30-40 pers ska in och käka på överfulla kungshallen där det redan sitter 2 personer på varje stol och käkar. Jag tycker man skulle träffas i nån park eller gröna lund eller skansen eller på nån ö och grilla, käka, spela brännbol, snacka eller andra aktiviteter och sedan kan man avsluta kvällen på en krog när man lärt känna alla människor. Men det kräver så klart att nån tar tag i det och organsierar det hela. |
||
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kvarnen
Kvarnen är bra både att äta och gå ut (om ni inte varit där och kollar siten, klicka även på länkarna för eld=dansgolv och h20=bar). Ligger på söder och är ett av de hetaste ställena där för er som inte vet. Som jag ser det finns det två fördelar med att äta på samma ställe som man sedan partar vidare på: 1) gruppen splitras inte upp när man byter ställe (dvs några hittar inte dit, kommer inte in, blir trötta och går hem osv) 2) det kan vara svårt att komma in en stort sällskap, särskilt om det är några som är yngre. Om vi är yngre bör vi nog för säkerhets skull kolla när vi bokar bord, borde inte vara något problem om några är yngre i en mix med övrigt sådana som har åldern inne. Fridays Alternativet Fridays är bra att äta och dricka lite drinkar osv, men sen måste man gå vidare. Närmast är Stureplan och där är det garanterat svårt att komma in många och unga kommer att ha det mycket svårt. Om vi inte är på guest list någonstans (någon som har kontakter och kan fixa in så många?) eller att går på något riktigt sunkigt ställe. Sen finns det förstås en miljard andra ställen, allt från pizzerior och uppåt och olika stadsdelar att hänga i. Veckodag, semester/turister och väder spelar förstås också in hur lätt/svårt det är med olika ställen. Men jag tycker att det är lika bra att planera för något där vi alla kan hänga ihop hela kvällen utan problem. |
||
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Plus att vi fortfarande har kvar problemet med att vi måste in så många på något ställe sen, men om vi nöjer oss med någon pizzeria så går det säkert ![]() Vi är ju även beroende av vädret, så en reservplan krävs i så fall... |
||
![]() |
![]() |
#76 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
|||
|
Eller varför inte hyra en rib-båt (http://www.ribcharter.se/ribcharter/) och ta en tur i skärgården? Jag vet inte var smärtgränsen går för folk men en båt för 12 personer kostar 3500 kr/h. 2 timmar blir 7000 kr utslaget på 12 personer = 600 kr/skalle.
Den större båten för 26 personer kostar 6000 kr/timme, 2 timmar = 12.000 utslaget på 26 personer = 500 kr/skalle. Finns andra företag som är lite billigare och jag har åkt 2 gånger och kan lova att det är en kul upplevelse. |
||
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
|||
Administratör
|
Även om det finns massor utav roliga äventyr att göra tror jag det är bäst, som sist, att inte göra så komplicerad grej av det. Så att alla har möjlighet att komma.
Hindrar ju förståss inte att några sluter ihop innan och hittar på något annorlunda ![]()
![]() |
#79 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Hardrock Café ligger längs Sveavägen, en bit norr om Kungshallen. Har dock aldrig varit där. Själv gillar jag inte Kvarnen. Halvdan mat (jobbade några meter därifrån för ett par år sedan). Hög ljudnivå. Citat:
![]() Båt med mat och dryck låter trevligt. Själva båtkostnaden bör ju inte vara något problem att ta på firman heller och de allra flesta har väl en firma att ta det på. Men då kanske det finns lite bättre alternativ än de som nämnts. Efter en middag och båttur på någon timme kan de som känner för att supa till ordentligt fortsätta någonstans. Jag ser det här mer som ett tillfälle att träffas och ha det trevligt än att supa, dansa etc till musik som gör konversationer omöjliga. Vi kanske kan komplettera deltagarlistan med ålder också, så vi vet ungefär hur sammanslutningen ser ut? /EDIT: tog bort lite tomma rader
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
|||
![]() |
![]() |
#80 | |||
|
||||
|
Äh, terassen på grönan utanför dendär bläckfisken tycker jag duger alldeles utmärkt, min favoritplacering när vi besöker fjollträsk :P
|
|||
![]() |
Stängt ämne |
|
|