FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror att det bara finns en lösning på det problemet i Sverige. Man ska inte gå tillbaka till stenåldern för det kommer inte hjälpa ändå. Men en sak är säkert att fångarna i Sverige kostar samhället för mycket och för att komma på en lösning där är inte enklet. Jag pratade om det med en vän som är polis och vi kom på en bra lösning. Om man skulle bygga fabriker i anslutning till varje anstalt. Får man då ett 10 årigt straff och får arbeta hårt med kroppen hela dagarna under den perioden så blir man inte sugen på att åka in igen. Samtidigt kan ett jobb inom samma verksamhet erbjudas sedan till personen ifråga då han kan sitt efter alla dessa år i yrket och får en chans att sluta med det kriminella.
Man får gratis arbetskraft, fångarna betalar själva sitt uppehälle plus lite till så de oxå bidrar till samhället. Samtidigt som de får en chans att leva normalt efteråt. Idag är det få som vill anställa dessa killar efteråt och det är det som gör att de återfaller. Det skulle lösa många problem, säkert inte alla skulle bli "BRA" efteråt men en stor del skulle ta den chansen iaf. |
|||
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
|
Lite tråkigt att jämföra pedofiler som förbryter sig mot barn i flera år, föräldrar som bobbys mot ett par människor som mördat en person en gång eller två gånger. Kanske misshandlat tre personer istället.
Dessa människor förtjänar enligt min åsikt inte att få gå runt fritt längre, dessa skall antingen passas noga, de skall straffas ordentlig.. I värsta fall döden, dock finner jag döden som den enklaste utvägen för personen och billigaste för staten. Utan tvekan att en person tjänar vettigare av sitt straff på exempelvis ett arbetsläger. Inget annat förtjänar dessa typer av människor efter sin grad av ondska i alla år. |
||
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag anser att alla människor ska få en andra chans. En mördare har samma ursprung som oss andra. Dck har något tagit över hans mänsklighet och skapat ett monster. Svenska psykanstalter kan rädda den här personen och det är bra. Att införa dödsstraff som vissa hävdar ska dämpa brottstatistiken borde tänka om. Dödsstraff löser absolut ingenting. Det är bättre att gärningsmännen får leva med vad de har gjort.
|
||
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Medlem
|
Arbetsläger för de nötterna!
Var det vänstern jag skulle rösta på då sa ni? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
|
Det spelar inte nån roll vem som begår ett övergrepp eller på vem man gör det. Ett övergrepp är ett övergrepp. Ett mord är ett mord.
Vem här vill ge staten av alla instutitioner laglig rätt att mörda folk? Sen så kan ju förespråkarna av kroppsbestraffning fråga sig själva om de skulle kunna tänka sig att se en nära anhörig drabbas av det straffet. Hur skulle du se på dödsstraff om det var din bror som skulle avrättas? |
||
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Han skulle inte vara värd mer en vattendroppe i ett ösregn för mig... Eller ännu mindre.. Han kanske är min bror, vi har växt upp tillsammans kanske... Men från och med den sekunden han begår den idiotiska handingen, så är det hejdå... |
||
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Så en person som är psykist sjuk ska straffas för detta med döden?
Då kan vi lika gärna sätta alla alkoholister, överviktiga, anorektiker, reumatiker, diabetiker, allergiker, astmatiker m fl på den elektriska stolen. Passa också på att knuffa alla dementa nerför klippan. Dessa är ju också sjuka och kostar samhället pengar. Fattar inte hur man ens kan resonera om dödstraff på en som behöver vård (och därmed kostar samhället pengar). Undrar också hur man isåfall skulle straffa en hypokondriker? |
||
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
|
Hmm... nu har ju ingen sagt att vi döda alla psykiskt sjuka, utan psykiskt sjuka som begår brott! För som det är just nu påstår alla att det är psykiskt sjuka när de åker dit eftersom straffet är lägre. Hade det varit dödstraff kan jag lova att alla hade gormat i rättsalen "Jag är inte psykiskt sjuk!! Jag var väl medveten om vad jag gjorde!!". Att hugga ned en annan människa med en yxa och sedan hävda att man är sinnesjuk för att sedan vara ute i friheten efter tre år... Ja, det tycker jag inte känns vettigt.
|
|||
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Intressant resonemang du för spindeln.
För det du skriver är att psykiskt sjuka som begår brott skall samhället avrätta. Om de är friska och har begått brott skall de inte dömas till döden. För på något annat sätt kan man inte tolka ditt inlägg. |
|||
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Alla psykiskt sjuka? Har man utdelat ett dödstraff på en psykist sjuk så är samhället sjukare.
|
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|