FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Genom att dra på lite väl mycket så tappar han ju all trovärdighet. Alla sexannonser på internet är inte barnporr t.ex. (tack och lov).
Sen låter det ju som om det är miljontals kronor det handlar om, hur kan det vara det om det kostar 10' att annonsera i en vecka? Är det ensamrätt för den annonsplatsen så blir det inte ens så att det räcker att avlöna en heltidsanställd med hygglig lön över i andra änden. Jag kan inte undvika att undra vems ärenden han går. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Tycker det var en helt okej debattartikel, men kanske lite för mycket sensationsjournalistik över den. Men han ställer onekligen några intressanta frågor.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ganska patetiskt att skribenten går på de bolag som är uppsatta, inkomstdeklarationerna för 2005 är inte inne än. Gå efter 2004 års vinst/oms på en tjänst som snurrar 2006 och försöka peka på att där inte är någon vinst. Inte rimligt i mina ögon iaf. I övrigt tycker jag det är patetiskt att gå på eastpoint/crystone för att dem kränger lite annonser där, de är en annonsmäklare som många andra.
Ang. kostnaden för en Adbrite-länk så bör ni ha i åtanke att där finns network ads som förmodligen inte ger något på en site som TPB. Så att spekulera i att alla betalar fast summa för textlänkarna är ungefär som att hävda att alla annonser på nätet säljs med CPM-deal. Skribenten kan inte heller veta hur ägarskapet ser ut ovanför bolaget i Schweiz, skatteplanering är inte olagligt. Bolagsstrukturer som skyddar något juridiskt är inte heller olagligt. Så lite mer fakta än antaganden hade varit på sin plats. Nu ska jag sluta klaga och återgå till att läsa riktiga nyheter.
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Bittorrent är inte olagligt och är ett extremt bra teknik som kan användas till många bra saker. Även ingen olagligt hosta bittorent siter, så dom bedriver en helt lagligt verksamhet i grunden.
Sedan är det stor skildnad att sno en sak än att göra en kopia av det, sedan lär det gå köpa annonser på mer sidor på internet som verkligen är grova och inte är något lagliga i. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tar inte ställning för eller emot piratkopiering. Piratkopiering är däremot olagligt enligt gällande lagstiftning (sen kan man tycka vad man vill om den). Poängen är att det inte känns seriöst att annonsera i sådana sammanhang så länge det är olagligt.
Visst finns det lagliga torrents, men de är försvinnande få.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Piratkopiering är väl inget ett seriöst företag vill bli förknippat med? Att påstå att man är seriös och ena sekunden tjäna pengar på piratkopiering, oavsett om det är lagligt eller inte att har torrents till nedladdning, och sedan jobba med att bygga sidor åt företag som förlorar stora pengar på just piratkopiering.... Tja...
Bara för att man själv tycker det är okej med piratkopiering behöver man kanske inte vara helt oförstående inför det oseriösa i förfarandet, eller...? Många här driver webhostingverksamhet, men propagerar kraftigt för piratkopiering... Har ni piratkopierade programvaror på servrarna också...? Suck. Hade ni jobbat med att ta fram programvaror under stora vedermödor och emd stora kostnader så tror jag inte entusiasmen för piratkopiering varit lika stor, inte heller om ni levde på att musik eller film.
![]() |
Svara |
|
|