Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Brumark attackerar piraterna.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-05-01, 19:02 #21
jompers avatar
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
jompers avatar

Reg.datum: May 2004
Genom att dra på lite väl mycket så tappar han ju all trovärdighet. Alla sexannonser på internet är inte barnporr t.ex. (tack och lov).

Sen låter det ju som om det är miljontals kronor det handlar om, hur kan det vara det om det kostar 10' att annonsera i en vecka? Är det ensamrätt för den annonsplatsen så blir det inte ens så att det räcker att avlöna en heltidsanställd med hygglig lön över i andra änden.

Jag kan inte undvika att undra vems ärenden han går.
jomper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-01, 19:52 #22
HenrikAI HenrikAI är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
HenrikAI HenrikAI är inte uppkopplad
Flitig postare

Citat:
Originally posted by jomper@May 1 2006, 19:02
Sen låter det ju som om det är miljontals kronor det handlar om, hur kan det vara det om det kostar 10' att annonsera i en vecka? Är det ensamrätt för den annonsplatsen så blir det inte ens så att det räcker att avlöna en heltidsanställd med hygglig lön över i andra änden.
En 7-dagars textannons genom Adbrite kostar över $500. Det finns 10 Adbrite-textannonser på den engelskspråkiga sidan. Och Adbrite är som sagt bara en av annonsförsäljarna/leverantörerna de använder.. Det blir några miljoner varje år.

Tycker det var en helt okej debattartikel, men kanske lite för mycket sensationsjournalistik över den. Men han ställer onekligen några intressanta frågor..
HenrikAI är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-03, 07:18 #23
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Supermoderator

Ganska patetiskt att skribenten går på de bolag som är uppsatta, inkomstdeklarationerna för 2005 är inte inne än. Gå efter 2004 års vinst/oms på en tjänst som snurrar 2006 och försöka peka på att där inte är någon vinst. Inte rimligt i mina ögon iaf. I övrigt tycker jag det är patetiskt att gå på eastpoint/crystone för att dem kränger lite annonser där, de är en annonsmäklare som många andra.

Ang. kostnaden för en Adbrite-länk så bör ni ha i åtanke att där finns network ads som förmodligen inte ger något på en site som TPB. Så att spekulera i att alla betalar fast summa för textlänkarna är ungefär som att hävda att alla annonser på nätet säljs med CPM-deal.

Skribenten kan inte heller veta hur ägarskapet ser ut ovanför bolaget i Schweiz, skatteplanering är inte olagligt. Bolagsstrukturer som skyddar något juridiskt är inte heller olagligt. Så lite mer fakta än antaganden hade varit på sin plats.

Nu ska jag sluta klaga och återgå till att läsa riktiga nyheter.
Oläst 2006-05-03, 09:08 #24
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Supermoderator

Citat:
Originally posted by Tobbe@May 3 2006, 07:18
Ganska patetiskt att skribenten går på de bolag som är uppsatta, inkomstdeklarationerna för 2005 är inte inne än. Gå efter 2004 års vinst/oms på en tjänst som snurrar 2006 och försöka peka på att där inte är någon vinst. Inte rimligt i mina ögon iaf. I övrigt tycker jag det är patetiskt att gå på eastpoint/crystone för att dem kränger lite annonser där, de är en annonsmäklare som många andra.
Ja visst - det är helt ok att sälja annonser för att finansiera den typen av verksamhet. Snart kanske man kan köpa annonsplats på stulna bilar också?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-03, 16:05 #25
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Bittorrent är inte olagligt och är ett extremt bra teknik som kan användas till många bra saker. Även ingen olagligt hosta bittorent siter, så dom bedriver en helt lagligt verksamhet i grunden.

Sedan är det stor skildnad att sno en sak än att göra en kopia av det, sedan lär det gå köpa annonser på mer sidor på internet som verkligen är grova och inte är något lagliga i.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-03, 17:06 #26
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe
Ja visst - det är helt ok att sälja annonser för att finansiera den typen av verksamhet. Snart kanske man kan köpa annonsplats på stulna bilar också?
Håller med Patrik, det är en väsentlig skillnad. Det ena är ett faktiskt lagbrott, det andra inte. Sen har alla olika åsikter om piratkopiering, det tar jag inte hänsyn till (säger inte att jag är varken för eller mot) för att kunna bedöma saken objektivt.
Oläst 2006-05-03, 21:14 #27
Supermoderator

Supermoderator

Jag tar inte ställning för eller emot piratkopiering. Piratkopiering är däremot olagligt enligt gällande lagstiftning (sen kan man tycka vad man vill om den). Poängen är att det inte känns seriöst att annonsera i sådana sammanhang så länge det är olagligt.

Visst finns det lagliga torrents, men de är försvinnande få.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-03, 21:35 #28
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Piratkopiering är väl inget ett seriöst företag vill bli förknippat med? Att påstå att man är seriös och ena sekunden tjäna pengar på piratkopiering, oavsett om det är lagligt eller inte att har torrents till nedladdning, och sedan jobba med att bygga sidor åt företag som förlorar stora pengar på just piratkopiering.... Tja...

Bara för att man själv tycker det är okej med piratkopiering behöver man kanske inte vara helt oförstående inför det oseriösa i förfarandet, eller...?

Många här driver webhostingverksamhet, men propagerar kraftigt för piratkopiering... Har ni piratkopierade programvaror på servrarna också...?

Suck. Hade ni jobbat med att ta fram programvaror under stora vedermödor och emd stora kostnader så tror jag inte entusiasmen för piratkopiering varit lika stor, inte heller om ni levde på att musik eller film.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017