FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Förhandlingarna har brutit samman och nu gör Sveriges Annonsörer och Sveriges Mediebyråer allvar av hoten att bojkotta Google
Läs mer... Googles svar... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Haha.. löjligt
![]() Var ska dom köpa sponsrade länkar istället? Overture? Haha ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Låter genomtänkt det här.
En riktig bra idé att använda sina kunder som gisslan för att sätta press på google. Det ger säkert fina relationer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Låt dem köpa trafik av espotting och overture, kvalite på den trafiken!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
tycker google har blivigt lite väl stora, vilket gör att dom kan börja bete som dom vill ala microsoft
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag är lite kluven inför sådant här.
Jag svåra allergiska reaktioner när dominerande aktörer försöker diktera villkoren för att göra affärer med dem. Det kan gälla Google, Microsoft eller vem som helst. Men samtidigt blir jag ganska snuvig av att vissa gamla traditionsbundna branscher till varje pris vill bevara det gamla. Sveriges Annonsörers och Sveriges Mediebyråers ståndpunkt luktar ren konservatism i min näsa. Världen utvecklas, och vi får anpassa oss vare vi vill eller inte. Antingen är vi ombord på ångvälten eller också riskerar vi att hamna under den. Att slåss mot väderkvarnar har mycket sällan fört något gott med sig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Blocket är god väg oxo.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fungerar det inte med bojkott så kan man väl betala några i Indien för att klicka på några dyra sponsrade länkar.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Eller låta några indier koda en mask som sprider sig till massa burkar som klickar på sponsrade länkar hela dagarna.
Men tror faktiskt att det är andra än just google som förlorar mäst på det. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|