FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Idag har jag fått reda på att vissa av de 'keywords' jag angett i min AdWords-kampanj inte är tillåtna.
Inte så att AdWords själv säger något. Nej, ordet ligger bara där längst ned med n0ll visningar och 0,0% CTR. Vid manuell förfrågan till AdWords-teamet visar det sig att ordet ifråga, som är ett världsberömt varumärke, är svartlistat och inte får användas. En tanke: vilken nytta skulle vi ha av Google och dess tjänster om alla varumärken som så önskade blev "bortplockade" ur sökmotorerna? Jag vet inte om jag ska bli förbannad eller ledsen här. Googles agerande på sistone (tänk Kina) visar på ett bolag i etisk uppluckring. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag själv har fått ett officiellt e-mail från AdWords om att några av mina keywords inte var godkända.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Vad tycker vi om det här egentligen? Spontant känns det som om det strider mot åtminstone någon regel om sökmotoretik eller liknande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Tycker inte att man skall dra in sökmotoretik när man pratar om att "köpa" besökare, men men..
Är dessa keywords kända varumärken från stora bolag?? Kan i så fall tänka mig att det ligger lite cash bakom eller andra lukrativa avtal som gör att google inte låter oss köpa dessa!!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Det är inga hemliga ord eller listor, de flesta företag har skyddat sina varumärken på google för missbruk. Om man läser villkoren man godkänt så står sånt i klartext. Kostar ingenting att skydda sitt varumärke på google men är en omständig process.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Eller nåt liknande kanske ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Det är väl bra och en självklarthet att man kan skydda sina varumärken. Själva utformningen vet jag dock ingenting om, så den kan jag inte säga något om.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sen att det borde meddelas i gränssnittet är givetvis en annan sak. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
är inte så jätte-insatt i just det här, men när google lanserade annonstjänsten så kunde man söka efter loopia och fick sponsrade länkar på typ " 12 kr / mån B-ONE " det kanske är det som är tanken med att plocka bort en del sökord som vilseleder?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Alltså varför vill man få träffar på någon annans varumärket egentligen? För att tjäna pengar antagligen..
Är inte detta om något renommésnyltning? Kan iofs beror rätt mycket på hur ens egen sida är utformad och hur man använder detta varumärke men om tanken i grund och botten är att tjäna pengar på det så känns det som att det mycket väl kan vara applicerbart i det här sammanhanget. Något att tänka på kanske? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|