FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag går i tankarna att expandera min lilla verksamhet till Tyskland och att öppna en webbshop där. Stort steg, men ingen idé att skjuta det på framtiden. Först vill jag så klart ta reda på om det finns marknad för en till aktör till där.
Det första jag gjorde var så klart att söka på mina viktigaste sökord på tyska. Jag fick nästan inte upp några Google AdWords annonser överhuvudtaget. Då slog det mig att annonsörerna så klart inte vill att svenskar och andra icke-tyskar sitter och klickar på deras annonser. Man kan ju stänga av kampanjen för andra länder, så det är väl det alla har gjort. Nu undrar jag alltså om jag kan få fram alla adwords annonsörer i Tyskland, trots att jag sitter med en svensk ip? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Annars kan du alltid ställa in användningen utav proxy i Tyskland och gå den vägen till Google.
http://www.xroxy.com/proxy-country-DE.htm Finns en mindre lista där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Du skall nog ha språkinställningen i din dator på tyska
Du kan också lägga upp en Adwordsannons i Tyskland för att få lite info om CPC o sånt, men det har du kanske gjort? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Tack för svaren!
Natruligtvis använder jag mig av google.de och med Tyska som språk ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Det finns ett förhandsgranskningsverktyg för IE som man kan använda för att kolla på potentiella annonser. I det kan man även välja vilket land man vll "söka" från så att säga.
Har tyvärr ingen länk, men google är din vän ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|