FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Intressant, men måste fråga. Finns det några kopplingar mellan Virtuemart och t.ex SPCS och Pacsoft? Finns det svensk översättning och svenska fraktsätt som posförskott?
På vilka sätt är det bättre än Oscommerce? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Det finns nog ingen koppling mellan Virtuemart och SPCS eller Pacsoft vad jag vet men finns det för osCommerce (som jag vet du använder :-)) ?? Om det finns det så är det ju en smal sak att göra om det för Virtuemart, dvs det är ju liknande data från annat system som skall spottas ut på ett format som då SPCS/Pacsoft förstår. Om det finns komponenter för osCommerce posta gärna info.
Postförskott = COD (cash on delivery) och svensk översättning finns. Joomla+Virtuemart ger dig ett system för innehåll OCH eHandel osCommerce ger dig ett system för endast eHandel. Administrationen är kass i osCommerce och enligt mig klart bättre i Virtuemart även om det går att göra ännu bättre....men det är ju gratis. Att installera XAMPP + Joomla! + Virtuemart på en maskin är ju snabbt gjort....testa/lek själv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Du kan lägga till både med scrollmeny för olika TLD:s och sedan en rad där kunden skriver in sitt önskade domän... Finns även en whoismodul att lägga in i joomla.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Jinterbroker har en modul för SPCS, men det kostar pengar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Att göra en module i Virtuemart och en addon till SPCS vore säkert inte så besvärligt men tror att SPCS har ett stängt API och man måste ha deras utvecklarversion för att kunna integrera. Sådana tankebanor med stängda API'er kan jag inte förstå, SPCS tror jag skulle vinna mer genom att ha ett öppet API så man enkelt kunde integrera.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Det stämmer att man måste köpa ett programtillägg för att få ett API till SPCS.
Men tillbaka till ursprungsfrågan. Jag är idag mycket nöjd med oscommerce. Det enda jag finner svårt är just kopplingarna till bokföring och paketförmedling. Därför har jag alltid tänkt att en vacker dag när omsättningen har stigit för mycket kommer jag behöva byta. Finns det kanske andra aspekter att ta hänsyn till? Vad är det som gjort att ni andra överger oscommerce? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag har sålt en del OsCommerce butiker, och OsCommerce saknar en del funktioner, bla en bra rabatt hantering. Sedan är OsCommerce ett jävla patchade , för att få den att fungera. Du har inte en bunt standard funktioner i botten, utan måste ladda ner 3:e part moduler. Vilket är tidskrävade, för det sall verifyeras att det fungera och sånt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||