FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej jag undrar hur mycket det kostar att göra reklam på de blå rutorna längst upp på google. Ex om man söker på cyklar och det kommer upp diverse cykelhemsidor i en blå ruta över sökresultatet. Jag förstår att det kan bero på, men hur mycket ungefär?
sara =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Enligt Google så är det vanliga adwords som ligger där, men förmodligen de som G anser sig tjäna mest på.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Priset är högstbjudande. Skulle gissa att cykel går på en 1-2 kr per klick.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Som jag har hört det så kan man inte köpa dessa platser. Som det nämns i tråden är det reklam som presterar bra, som belönas extra av google med denna annonsplats för samma pris som tidigare.
Nåt i stil med bonus kan man säga. Vet bestämt att vi snackat om detta tidigare här men kan inte hitta tråden :/
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Precis. Det är precis som den vanliga rankingen av adsense-annonser en kombination av priset du betalar och ctr. Notera dock att CTR verkar ha ett rätt stort inflytande, så är du duktig på din copy kan du sänka kostnaderna rejält.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|