FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Har fått förfrågan om att annonsera på en sida som jag tror har stor potential men problemet är att sidans ägare inte har företag och således inge F-skatt heller.
Denne vill inte heller ansluta sig till ex. Double eftersom denne person inte "kan ha" någon inkomst. Hur skall man kunna betala personen i fråga på ett korrekt sätt med dessa förutsättningar? // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Med dina beskattade pengar är väl det enklaste? Annars får du betala ut det som lön till han och ta upp det i deklarationen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Går inte i och med att alternativet "ha inkomst" inte är tillgängligt. Även om du skulle t.ex. ge personen i fråga en vara för ett visst värde så i och med att du får en tjänst tillbaka (reklam) så är det tjänsteutbyte vilket är samma sak som om du hade betalat honom och skall därmed beskattas (om summan överstiger gränsvärdet) och inkomstuppgift skall alltid skickas till SKV. Så har jag fått lära mig att det är.
Det finns ju alternativa sätt men de är inte korrekta. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Tjena Mats
Om du säger vilken hemsida det är så kan jag titta närmre på ditt problem ! :-) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
"Inte kan ha inkomst" är väl det som ställer till det mest... Då återstår ju enbart beskattade svarta pengar. Annars skulle ett alternativ kunnat vara BolagsBolaget, BolagsKraft eller någon av de aktörerna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Bara för att du kanske har "dom" pengarna att betala med så kan jag ju inte släppa ett sånt guldkorn till en konkurrent ![]() // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Jag fick samma förfrågan som du Mats. Var väldigt intresserad av att annonsera där, men eftersom personen enbart gick med på svarta pengar, så fick det vara. Eller ordet "svart" nämdes väl aldrig, men han fick inte ha någon inkomst och hade inte f-skatt. Med andra ord kunde pengarna inte ens betalas ut som lön.
Som du säkert själv ser så har andra företag nu tagit annonsplatserna. Så nu vet vi i alla fall två företag i branschen som betalar ut svarta pengar ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Be ägaren fakturera via www.bolagskraft.se eller liknande.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
troligen går snubben på a-kassa eller socialbidrag och kan inte ta lön av den anledningen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|