FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Ska WN införa en ny forumkategori för varningar om skojare och oseriösa företag? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
47 | 88.68% |
Nej |
![]() ![]() ![]() ![]() |
6 | 11.32% |
Antal röster: 53. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
På grund av den växande trend av domänskojare, blufföretag och andra oseriösa företag som opererar på nätet, kan det vara dags att öppna en ny kategori där vi lättare kan varna varandra om dessa aktörer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Borde vara lite regler isådanafall.. Tex företagsnamnet ska alltid vara i ämnet, så det blir enkelt att hitta gamla inlägg
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
att de kanske ska informeras för att kunna bemöta kritiken. att det innebär ett system där en observation ses som en varning angående företaget, några ett mellansteg och ett flertal en ordentlig svartlistning. /hpe |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Att hänga ut företag på ett offentligt forum innebär ansvar för vad som skrivs. Vi vet också att man lätt drar på lite extra när man är "anonym", och det finns en stor risk att hänga ut någon i fall där det finns omständigheter som kan förklara det som hänt. Det är inte heller alltid kunden som har rätt, företags agerande (eller brist på agerande) kan lika gärna bero på kundens agerande. Sammanfattningsvis kan man väl säga att jag är mycket tveksam till en sådan forumdel, även om syftet är gott.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Lindahl,
du har rätt. Det finns en hel det problem med en sådan tjänst. Däremot vore den mycket användbar och därmed värdefull. Sedan bör en sådan regel vara att man inte kan hänga ut ett företag utan att stå för det. mvh hpe |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo, regler går alltid att sätta upp, men gränsdragning är jättesvårt. En sådan forumdel skulle kräva väldigt hård moderering, och det undrar jag om det finns resurser till.
Ta tillexempel tråden med B-one, tycker att det är ett ganska bra exempel. Någon är missnöjd med ett företag, beklagar sig i en tråd, när det inte ens är solklart att det är företaget som gjort fel. Alla företag har missnöjda kunder. Frågan är om det finns något intresse för alla andra att få reda på det när det i 80% av fallen kommer handla om rena skitsaker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
Håller med det som Lindahl säger att det skulle kräva väldigt mycket moderering och arbete.
Redan nu utan en sådan forumdel får vi forumägare ett och annat samtal från missnöjda företag som kritiserats. Både befogat och obefogat. Så ett "svartliste"-forum ser jag som en svårhanterlig uppgift. Dock kan man ju definiera "bluffare" och "skojare", såna har vi ju sett en del utav.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tror nog att i forumet kommer att ske en hel del smutskastning på företag som kanske haft lite problem.
Ett exempel: JX hade idag problem med sina telefoner, direkt dyker det upp ett inlägg idag. Det kommer att ske en hel del skräpinlägg i det forumet. Är det värt det? EDIT: Håller med Jens. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har haft problem med cirka 3-4 kunder, där det efter ett tag har visat sig att man systematiskt beställer annonsytrymme men skiter i att betala. Sen har jag även haft 3 kunder som på grund av dålig ekonomi inte kunnat betala där ett av företagen i ren panik beställt annonsering på andra sajter i hopp om att kunder ska strömma till så man kan betala sina fakturor men misslyckats.
Även om det inte rör sig om så mycket pengar så hade jag gärna fått information från någon annan, så jag kunnat välja om jag tar emot dem som kunder eller kanske ställer krav att fakturan skall betalas i förväg. Som man säger "Många bäckar små blir snabbt en miljon" ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag saknar framförallt ett Promoting-rum. Alltså ett rum där man talar om allt som har med att driva trafik till en sida, utom SEO. Även en marknadsplats på WN skulle vara ypperligt. Där skulle man kunna utbyta tjänster och varor. T ex. bannerplatser, länkbyten och liknande. Kanske på något sätt skulle kunna slås ihop med Jobb-rummet. De rummen saknar jag iaf. mest...
Ledsen om detta betraktas som OT. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|