Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hosting av .se domän i USA.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-03-29, 10:37 #1
fvt fvt är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2006
fvt fvt är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2006
Jag funderar på att flytta min svenska sajt till en amerikansk server. Det enda problemet jag kan se är att svarstiden går upp lite.

Finns det nån som har erfarenhet av USbaserad hosting som vet om andra problem eller saker att se upp med?
fvt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-29, 10:59 #2
Niclas Niclas är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Niclas Niclas är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Om det är bra grejer behöver inte svarstiden bli så mycket sämre. Vissa tider på dygnet kanske. Däremot brukar det märkas på FTP. Det gör stor skillnad mellan olika FTP-klienter. Bäst är CuteFTP Pro enligt vår erfarenhet.
Niclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-29, 14:09 #3
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westmans avatar

I och med att svarstider blir högre blir hastigheten sämre och speciellt vid ftpöverföring då man, utöver sänkt hastighet, får en tidsökning per fil på i snitt 0,5 sekunder. Det kanske inte låter mycket men ska man föra över 10000 filer så är det 83 minuter extra utöver den vanliga tiden det tar.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-29, 15:14 #4
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Jag har konto hos www.site5.com fungerar utmärkt.
De är mycket stora!
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-29, 17:17 #5
thorsells avatar
thorsell thorsell är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
thorsell thorsell är inte uppkopplad
Medlem
thorsells avatar

Reg.datum: Feb 2004
Vi körde www.ev1servers.net och upplevde inte direkt några negativa (långsammare) svarstider från dem (dedikerad server)...
thorsell är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-30, 09:24 #6
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Reg.datum: May 2004
Har ett par .se-sidor på Wopsa. Bl.a. en som äter 15-20 Gb bandbredd varje månad. Visst går det en aning trögare i jämförelse med det tidigare svenska webbhotellet som jag använde, men ingen katastrof och ingen besökare har heller klagat.

Conclusion: Helt ok med tanke på kostnadsbesparingen.

/S
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-30, 11:36 #7
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar

Citat:
Originally posted by Westman@Mar 29 2006, 14:09
I och med att svarstider blir högre blir hastigheten sämre och speciellt vid ftpöverföring då man, utöver sänkt hastighet, får en tidsökning per fil på i snitt 0,5 sekunder. Det kanske inte låter mycket men ska man föra över 10000 filer så är det 83 minuter extra utöver den vanliga tiden det tar.
Du drar fel slutsatser.

Svarstider, dvs RTT, är ju mått på hur lång tid ett paket tar för att åka fram och tillbaka till servern. Bandbredd är ju ett mått på hur lång tid det tar att skicka x-antal paket/tidsenhet. En har inte något med varandra att göra, men i praktiken _kan_ dålig RTT tyda på att även bandbredden är begränsad.

Ett förtydligande. En sattelitbaserad förbindelse har oftast mycket dålig RTT, däremot är bandbredden ganska enorm.
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-30, 16:08 #8
BoISaren BoISaren är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2005
BoISaren BoISaren är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2005
http://www.mdog.se är billiga nu n'är dem har rea.

De har servrarna i USA. Men den är inte trögladdad.
BoISaren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-30, 17:19 #9
Westmans avatar

Westmans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av zoran
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Du drar fel slutsatser.

Svarstider, dvs RTT, är ju mått på hur lång tid ett paket tar för att åka fram och tillbaka till servern. Bandbredd är ju ett mått på hur lång tid det tar att skicka x-antal paket/tidsenhet. En har inte något med varandra att göra, men i praktiken _kan_ dålig RTT tyda på att även bandbredden är begränsad.

Ett förtydligande. En sattelitbaserad förbindelse har oftast mycket dålig RTT, däremot är bandbredden ganska enorm.
Nej jag drar nog inte fel slutsatser. Kontrollpaket tar längre tid att komma fram och åter = hastigheten sjunker. Vill du sen kalla det för något annat än svarstider (latency?) så är det ok.

PS. Bandbredd nämnde jag väl inte?
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-30, 21:02 #10
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Citat:
Originally posted by -zoran@Mar 30 2006, 11:36
Citat:
Du drar fel slutsatser.

Nej jag drar nog inte fel slutsatser. Kontrollpaket tar längre tid att komma fram och åter = hastigheten sjunker. Vill du sen kalla det för något annat än svarstider (latency?) så är det ok.
PS. Bandbredd nämnde jag väl inte?

Jag är av åsikten att långa svarstider kan fördröja överföringen om det rör sig om många filer vilket innebär att kontrollkommunikationen i ftp-protokollet går lite långsammare. I normalfallet bör det dock inte innebära någon större skillnad (alltså om det inte är är många hundra filer som ska överföras)
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017