Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Slut på de nya auktioner nära

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-05-08, 13:11 #21
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by zpD@May 8 2006, 09:59
Låt alla syssla med lotteri, som betalar resp. andel av kostnaden för spelmissbruk och efterföljder som arbetslöshet.
Låt alla syssla med alkohol, som betalar resp. andel av kostnaden för alkoholmissbruk och efterföljder som arbetslöshet.

Saken är den, att då är det inte längre intressant!
Man snackar skit om att statens monopol hämmar näringslivet, skitsnack, utan staten som tog kostnaderna ovan skulle vi få en lägre lägsta nivå i sammhället, för bidplayer-killarna skiter fullständigt i om din morsa spelar bort alla pengarna på bingo.
Hur skall vi då acceptera att enskilda privatpersoner tjänar pengar på spelmisbrukare, när vi andra med skatten skall betala för deras porschar?
Jag skulle säga att du klassas som en godtrogen svensk.

Vänd på det hela, jag skulle mer än gärna betala mer än svenska spel för att hjälpa missbrukare OM
jag fick ha monopol precis som svenska spel har. Om det är enda argumentet för svenska spel och dess monopol, så varför just svenska spel och inte Haghjoo Spel AB?

För det andra går det att öppna upp marknaden för andra aktörer, sätt in en högre moms på speltjänsterna
och låt alla konkurrera, mellanskillnaden på momsen går till missbrukare.

Svenska spel, apoteket och systembolaget gör miljardervinster, klart det finns de som gärna skulle konkurrera på liknande villkor.

Finns 2 bolag som har rätt till att syssla med lotteri, svenska spel och sossarnas bolag.
Dubbelmoral 2006.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-08, 15:12 #22
zpD zpD är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2005
zpD zpD är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2005
Jag är inte godtrogen, men staten är lika mycket min som någon annans, till skillnad från Haghjoo Spel AB.

Staten är ingen grön hulk som vänder folks fickor för att köpa ögrupper utanför USA, det är vår gemensamma organisation. Staten lägger ut enorma summor i områden där det inte går att tjäna pengar, för att ge bra service till sitt folk. Det är klart att man då måste ta mer från andra områden?
zpD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-29, 11:56 #23
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
magics avatar

Reg.datum: Jan 2006
Såg just att expressen startat en lika dan auktion.

http://expressen.bidplayer.com/auction/410/thailand/
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-29, 14:59 #24
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by Lindahl@Mar 23 2006, 22:11
Kolla denna auktionen: http://www.lagstabud.se/diagram.php?id=10000005 Det ser väl ändå inte helt rätt ut? Inte en enda nolla under 539:-, och alla ettor kommer på något sätt tätt tillsammans just efter det vinnande budet, känns som att det är nåt mer än slumpen inblandat där.
Jag känner ägaren av lagstabud.se och under vissta tillfällen kom några på den "brillianta" idén att helgradera sig genom att bjuda på 1-500 vilket motsvarar 5000kr. Detta är dock ganska billigt för en bärbar dator. Men jag tror inte dem vann ändå om jag inte missminner mig.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017