FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Om jag drivit ett multinationellt företag med miljarder i omsättning så hade även jag slagits för rättigheterna. Men diplomatisk som jag är så hade jag inte direkt sparkats och slagits mot gruset under som utnyttjar mitt varumärke på liknande sätt. Jag hade gett snubben en chans att korrigera sitt misstag. Därefter hade jag delgett andra mer betydande krav. Om det däremot varit mer regel än undantag att folk "snor" varumärket så förstår jag att en av aktörerna måste agera syndabock... Hur som helst så vet jag väl inte allt kring detta med OS, men jag lever för det mesta enligt principen "en chans är ingen chans - två chanser är två chanser för mycket".. Det är väl därför jag aldrig kommer driva ett multiföretag ![]() EDIT// Ändrat skor sig till unyttjar |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Administratör
|
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Medlem
|
Satt och fick en liten fundering som hamnar lite offtopic men ändå inte.
Hur många sportbarer fanns det som använde sig av OS i sin reklam t.ex. "OS kväll med storbilds TV" eller "Se OS på storbilds TV". Är det varumärkesintrång? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Har jag fel eller är det en av de sämsta liknelserna man kan dra, VM (världsmästerskap) är ju inte direkt något fotbollförbundet är ensam om... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Lägg ner hela OS istället eller byt namn på det, känns som det handlar om skydda sitt varumärke mer än sport.
Ordet sport är väl mer att tjäna pengar nu förtiden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
|
Nej det är en sport att tjäna pengar!
![]() (F'låt, jag kunde inte låta bli) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
|
Haha, som köpa spelare som slavar. Måste dom ha 100 miljoner för att sparka på en jävla boll eller något.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|