FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag har nu lyssnat på det här flera ggr och kan dra slutsatsen att pengarna skulle gå bakom allt o rakt ner i fickan.. FY hoppas detta upmmärksammas MER!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag förstår SOK.Det här är en viktig principfråga. Mycket av våra framgångar på os är beroende av pengarna ifrån sponsorerna (jag vet att staten betalar en massa miljoner till sok men man skulle stå sig slätt utan sponsorerna om man inte bevakade & beivrade dylika övertramp så varför skulle man betala dyra sponsorpengar när man kan använda varumärket gratis??? Dom stora sponsorerna skulle kanske inte snylta men alla mindre som i dag betalar mindre pengar skulle bara utnyttja tillfället
Vad jag upprör mig över var den snorkiget och hotfullhet juristen använde vad jag har hört var det detta SOK bad om ursäkt för (Pizzabagaren har visst fått mod i barmen med pressen i ryggen och backar från överenskomelsen att betala 5000 kr) Vinnare på denna uppståndelse är pizzabagaren, nu törs sok förmodligen inte gå till domstol bagaren skiter i överenskommelsen sparar 5000 kr och han har fått otrolig reklam för inga pengar alls även om han betalade 5000 kr har han fått reklam för många hundratusentals kronor Förloraren är dom aktiva!! Själv är jag lite allergisk mot varumärkes intrång och kopiering efter jag blivit utsatt för kopiering och förlorat stora belopp |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
SOK får helt skylla sig själva att dom får så dålig reklam, att låta en jurist bete sig så dålig mot en pizzeria och kräva 50.000.
Självklart bör dom säga att att dom äger varumärket men att hota och kräva så mycket pengar skulle nog inget vettig företag göra om det var i samma läge. Hur många som såg annonsen reagerade på ordet os-pizza tro? Inte en enda lär jag gissa mer än SOK. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Har pizzeria ägre fåt konto nr. i kuvertet? Skulle va roligt se viket konto nr. skulle han skicka.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan inte låta bli en gammal historia.
Vet ni vad det är för skillnad på en överkörd grävling och en advokat ??????????nä Det är bromsspår innan grävlingen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
|
Dubbelmoral i tråden. Handuppräckning de som inte gnällt om att andra kopierar deras kod/bilder etc.
Just det, det är i grunden samma princip. Äger jag rätten till något ska ingen komma undan med att använda min egendom. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Som sagt ett fel har begåtts, men starffskalan? Är den relevant? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
|
Ja den är relevant. Om pizzabagaren ville dra det i långbänk så var det 50000 de ville ha. Han fick ju 90% i rabatt om han gjorde upp direkt.
Tillägg: dessutom finns det de som krävs på mycket mer pengar än så för ungefär samma sak. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
|
Tycker själv att ett ord som OS inte ska gå skydda hur som hellst som varumärke. Och kallar inte OS som egendom.
Ord som OS-Pizza? Vilket vettig person orkar bryr sig, är ju inte precis en anna pizzeri bredvid som heter OS. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Situationen blir enklare att förstå om man tittar på 6 § 2 st. varumärkeslagen vilket lyder:
Citat:
![]() |
Svara |
|
|