FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur ska man bjuda mest effektivt på ett domännamn?
Ska man direkt erbjuda en viss summa, eller ska man be personen i fråga att komma med ett förslag? Risken om man bjuder direkt är att man hamnar för högt, men risken om han får lägga sig i är att det hamnar för högt... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Detta är ett dilemma. Men jag brukar aldrig ge det bud som jag är villig att betala direkt utan lägger mig alltid lägre till en början. I nästan alla fall svarar säljaren med en högre summa även om jag gett, enligt mig, ett generöst bud.
Men jag har också frågat eventuella säljare om vad dessa är villiga att sälja för, dock har jag fått väldigt många svar med fantasipriser som jag inte ens brytt mig om att besvara. Folk ser väl sin chans till snabba pengar. Så mitt tips är att ge en riktlinje på vad du är villig att betala så säljaren har något att gå på. Annars är risken stor att det spårar ur prismässigt. Ett annat tips, som jag inte provat själv men en kompis gör det ofta, är att ringa om det står ett tel.nr och fråga om domänen är till salu. Tydligen ska detta funka kanon. Kanske beror på att många inte är lika "tuffa" live som bakom en dator. Någon annan som har erfarenhet av att ringa vid intresse av domän? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |