FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan man ha svenskt företag och registrera norsk domän? Har för mig att bara norska företag får registrera .no domän...? Dom kanske har ändrat på det nu?
Isf, någon som vet en bra och billig .no registrant? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
hur hamnade den i affiliate..... ska vara under domäner =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
NameISP brukar kunna hälpa till.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har letat men finne ringen information hur de hjälper en med detta. Står domänen på de? Visst tar de saftigt pris för detta; 1619,- per domän i 1 år!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
För att registrera en NO-domän måste man ha en norsk adress och ett norsk org.nr. Org.n kan man få genom att göra en filialregistrering i den norska motsvarigheten till Bolagsverket. Brönöjsundsregistret (med reservation för grov felstavning :-). Det är en PDf man laddar hem och fyller i, sedan betalar man en avgift.
Vi på Svenska Domäner hjälper till med det. Vårt pris är 996 första året och sedan 496 per år. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Att få organisationsnumemr är väl inga problem. Problemet ligger väl i att ha en norsk adress antar jag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
man kanske kan skaffa en post box? Problemet är väl bara vem som ska kolla boxen
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tror NameISP löser "hela" problemet, därav priset.. har själv en .no domän genom NameISP.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Ja, men de registrerar domänen på sig själva. Även om det är en lösning, så är jag inte speciellt förtjust i den.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Nykomling
|
Terabyte har helt rätt i att problemet ligger i adress.
Tidigare fanns det ett företag som skickade vidare posten som vi tippsade våra kunder om, liknande Brevia. Tyvärr finns de inte kvar men om någon känner till ett sådant i Norge så skulle vi vara mycket intresserade av det för att kunna tillhandahålla hela tjänsten. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|