FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Att köra med adblock krävs det väl att man kör FF eller Opera, den stora massan kör ju fortfarande IE. Visst sajter som denna där 99% är datorfreak så nog adblock vanligare än hos Annas receptsida och Svensbilmek portal där mer "vanliga" användare besöker..
Vissti iframtiden kan de väl bli ett problem om det integreras med webläsaren från start, eller när den vanliga surfaren går upp i level så att säga :-) Angående adblock så är väl reklam man "gör själv" i html och vanliga länkar svåra att blocka medan iframe och bilder tas ju bort lätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Problemet är inte att sidor visar reklam.Problemet är att sidorna visar FÖR MYCKET reklam.
Titta bara på aftonbladet. Det är på tok för mycket reklam på den sidan. Sedan så finns det ju mycket värre exempel. Det många fler borde göra är att integrera reklamen med sin affärsidé och bara använda reklam som är anpassad för besökarna om det går. Adsense textannonser stör jag mig inte alls på. Det är alla Flashannonser som blinkar på en gång som försöker dra till sig ens uppmärksamhet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
>Daniel29
Håller med fick en chock när jag råkade gå in på aftonbladet med IE, fick nästa ont i magen. Med FF och Adblock så är den enda reklamen man ser är den där jobb rutan till höger, den kan vara intressant ibland också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Enklast är väl att om en sida visar så mycker reklam att man stör sig på den slutar man använda den sidan till förmån för andra. Så gör i alla fall jag.
Dessutom kan man ju erbjuda som extratjänst att för en låg summa få tillgång till sidan reklamfri. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Sen är som sagt mängden reklam avgörande... nog för att aftonbladet inte är av kvalite på många sätt men ett reklma fritt AF är skönt för ögat: :blink:
http://www.badongo.com/pic.php?file=...f_adbllock.jpg Annars.... http://www.badongo.com/pic.php?file=..._ie_reklam.jpg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
min åsikt: Reklamen dödad webben.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror att de som blockar reklamen är antagligen de som ändå inte klickat på den.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Kan ju vara inarbetning av varumärke. T.ex. om jag som surfare ser "Boxman" annons på aftonbladet, så kanske jag inte klickar där. Sen några dagar i efterhand kanske jag kommer på att fan, det var bra erbjudande jag tar det och går direkt in www.boxman.se och beställer skiten. Så begränsa inte annonserna till endast per klick. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|