FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
II-stiftelsen, som administrerar se-domänen, kommer att fördela över åtta miljoner kronor till forskning under 2006. Det är en ökning med tre miljoner sedan 2005.
Från och med 2008 är tanken att 25 miljoner kronor ska gå till internetforskning årligen. Läs mer här |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Detta är stöld, modern sådana. Östen borde ha sparkats bort för länge sen.
Samt flera övriga i styrelsen. Torbjörn, skulle vara intressant att få veta vad du tycker om IIS (nic.se..)! Du är ju den som gjort bäst ifrån dig då det gäller svenska domäner. Vad tycker du om detta (enligt mig) pack? Jag vet inte vad som är bra med IIS, faktureringstjänsterna är kassa (svea ekonomi), domänhanteringen totalt värdelös, personalen må vara lite trevlig (kundservicen), VDn totalt inkompetent, det enda han gjort sen han fick jobbet är att införa automatiskt ompekning bla bla småsaker. m.m. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Johan H
Citat:
Citat:
Jag kan inte se något som helst fel med det här. Men du kanske kan ge lite mer information om vad det är för fel? Edit: korr |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det är idiotiskt att ge pengarna till något annat i dagsläget (och varit så flera år bakåt). Det har gått flera år och .SE hanteringen är fortfarande kvar på stenåldern. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Man ska inte sattsa andras pengar som dom får in för domänköp när dom har världens sämsta system.
Tycker inte ens NIC-SE bör ens få hantera en TLD så dåliga är dom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Nic.se styrelsen borde sparkas omgående och betala tillbaks varje krona de fått. Ingen i styrelsen är kompetent nog för det ändamål som de ska utföra. Tycker för övrigt att SOF (Sveriges Internetoperatörers forum) visar hur värdelösa de är. Man kan ju tycka att de borde förstå bättre. Men icket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
För 8 miljoner lär dom kunna bygga 1000 olika fungerande domän registrering/hanterig system minst. Är ju igentligen skit lätt bygga ett riktigt system enda problemet är ju att det ska vara driftsäkert och smidigt men kostnaden är ju nästan minimal för det alla fall.
Sedan kan jag inte förstå hur dom ens kan våga nämna forskning när deras egna system är dåligt som det är. Egentligen skulle det fungerat att ta 1-10SEK per domän utan problem och gå runt, fast då får dom ju inte så mycket pengar över som dom kan slösa på skit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Domäner är nog billiga som de är nu. En höjning skulle snarare vara på sin plats. Så de med en seriös och genomtänkt ide kunde bygga något intressant.
Vi här i WN skulle ju också slippa massa glin som kommer med "Jag har köpt .... vad skall jag göra med den?" |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|