FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tycker inte man ska blanda in domänkostnaden i det hela. Det är inte poängen. Poängen är att IIS har enormt mycket kapital och ger bort det till sig själva i styrelsen och en del projekt som man kan ifrågasätta (t.ex. surfalugnt.se).
Sen finns det stora brister i IIS som borde ha varit fixat för flera år sen, jag förstår inte hur man får ihop VD posten till fulltid. Per-Olof killen har inte gjort ett skit på flera år. Ge han sparken precis som de övriga i IIS styrelsen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
VIP
|
Avsätt hela styrelsen i IIS. Håller faktiskt med dig för en gångs skulle Johan H..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
För oss som inte är så insatta i vad de gör, eller kanske rättare sagt vad de inte gör, vore det trevligt att veta varför ni tycker så. Eller kanske någon länk till en diskussion om vad som gör dem så dåliga.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Sen många år bakåt då reglerna var annorlunda var de så pass otydliga och i princip var det mer bingolotto för att få domänerna än regelmässigt-väg (men detta är en annan diskussion), sen har det fortsatt tills idag med massa idiotiska saker från styrelsens sida. Varför spendera pengar till saker som surfalugnt.se då Nic.se behöver resurser som ny teknisk lösning m.m. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Själv tycker jag det värsta är faktureringssystemet. Tex.
1) Går bara att betala 1 år i taget. 2) Går bara att förnya när domänen förfaller. Jättejobbigt. Alla normala domäner kan man ju förnya när som helst och så läggs den tiden på den tid domänen redan är betald för. 3) Vid ägarbyte tillgodoräknas ej den tid domänen redan betald för. 4) Vid fakturering får man separat faktura i separat brev för varje domän man äger. Har man många så blir det ganska bisarrt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hur många, av de som slagit på IIS i denna tråd, känner till det faktum att Nic-SE/IIS har arbetat på ett nytt produktionssystem sedan juli förra året, att det ska vara klart i maj och att övergången till det nya systemet kommer att ske under september?
Det känns tyvärr, som så många gånger förut på WN, att spekulationer och antaganden dominerar denna tråd. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Och berätta för han vilket värde han har för bolaget, det var ett resultat av att ett ombud peka om Boxman.se till Boxman.net mot min vilja. Det var en av de dummaste reglerna i svensk historia att ombuden skulle bevilja. ompekningen (vilket skämt..). Vad har de med min domän att göra? Bryr mig föga om ombuden. Hur som helst, så försvara sig PO med att ett helt nytt system var på gång där man kunde ha total kontroll m.m. över sina domäner. Detta är över 3.5 år sen. Vad har hänt? Så när du du säger att de jobbat med ett nytt system senaste året så ställer jag mig frågan, vem är dum nog att köpa det? All i see is talk yet i see no walk. Sparka styrelsen för IIS och Per-Olof. Även om det skulle komma i drift iår, så är det flera år försent. Nästa sak man kan fundera över är varför man inte kan betala årsavgiften direkt på nätet? Skippa Svea Ekonomi. Detta är internet, inget annat. Så i detta fall kära Jonathan, så har du fel. Försvara inte packet som förhindrat .SE utvecklingen. Kan för övrigt berätta att jag ringde flera personer i IIS, majoriteten av dem hade inte en aning om hur .SE hanteringen ens fungera. Rolf som sitter än idag i styrelsen (från dataföreningen) visste inte ens vad en ompekning är. Det kallar jag kvalite... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
VIP
|
Det finns så många usla aspekter av deras system att man undrar om de försöker motverka utvecklingen istället för att påskynda den, emellanåt.
- betalningen, som tidigare medlemmar beskrivit, är riktigt usel. - antal år man kan regga, usel - ägarbyte, ofta otroligt strul med detta. oftare det faktiskt gått fel än rätt, i ärlighetens namn. det ska gå att göra ett ägarbyte på 2 minuter, sedan ska motparten ha fått domänen. systemet idag för ägarbyte är under all kritik. - karantän: reglerna motverkar utveckling och försvårar för dem som vill köpa domäner. de sista draget, att ta bort domäner som är på väg in i karantän är ett exempel på detta. Att avgå vore det enda rätt för hela styrelsen. De flesta är ett stort skämt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Känns som ett sådant system skulle gå byggt på några månader om dom la lite pengar och lät vettigt företag bygga det.
Tycker att dom bör avsättas helt och låta annat företag driva toppdomänen, för så många år dom haft på sig och inte gjort något vettigt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|