FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kommentar:
Vet inte om detta är en 'gammal' nyhet men dock något som borde uppmärksammas. Nu erbjuder google hemsidor, bloggar, statistik, annonsprogram, sökningar(of course), im, community och snart även internet i USA... Google täcker verkligen in alla tjänster som kan behövas för en internetanvändare. Börjar Google bli för internet vad M$ är för operativsystem? Edit: delade upp nyhet och kommentar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Sedan så har G snart kartlagt hela männinskans existens på nätet. De täcker in flertalet av områdena och sedan sitter det på en hel del fakta om vad vi vill göra, vad vi tycker om att göra och framförallt vad vi gör. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Googles attityd till kommunikation med sina användare för mig att tänka på en låt från 70-talet där refrängen lyder Citat:
Edit: korr |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har inget problem med microsofts monopol, tvärtom tycker jag det är bra att ha en så pass stor ägare som bill gates då det gäller MS. Ingen miljardär på denna jord är så generös som den karln.
Steve@apple är däremot inte så pass generös ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Håller givetvis med, precis som miljontals andra; Google är MS i internetform... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
ja google tycks ta en bransch i taget. dem växer så det luktar om ett! man undrar var deras expansion kommer sluta egentligen...
så underbart att det finns en och annan som fortfarande ser upp till herr gates verk. för dem på WN som läser exempelvis biologi, kemi, medicine, ni vet vad gates har gjort för hela den världen, hans mjukvaror har möjliggjort det mesta. många branshcer skulle inte varit där dem är idag om det inte vore för den karln, och till råga på kornet så skänker han hiskeliga summor pengar, även om han gör det delvis för att slippa skattesmällar, så gör han det i alla fall. idioter som herr jobs tar hellre en skattesmäll än skänker pengar. gates är en sann filantrop och microsofts monopol är något jag stödjer till 100%, jag tror det är bäst för oss nästan att dem har monopol. hur som helst, nu iska det nannas killar och tjjeer så god natt på er och sov sött! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ena dagen hyllar ni 'den fria marknaden' och den andra monokultur. Ni grabbar borde verkligen sluta röka crack.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
MS och googles ställning på marknaden liknar ett "effektivitetsmonopol", vilket inte är skadligt för konsumenterna. Monopol framkallade med lagstiftning (begränsning av markanden) är skadliga för konsumenterna, eftersom de hindrar någon annan att etablera sig; att en aktör lyckas erövra en stor (och fri) marknad har inget med monopol att göra, det betyder bara att den aktören är duktig på att tillfredställa sina kunder; vilken dag som helst kan någon annan försöka göra det google och MS gör. Så sluta röka crack och läs lite ekonomi
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|