FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Är det någon som känner till en åf som säljer plats i iponlys rack i göteborg?
Ett helt rack är inte något jag är ute efter, så tips om åf tas gärna emot. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Oj, här försvann det svar snabbt... Är det någon mer som har upplever att iponlys lina är dålig? Om man vänder på frågan istället, vilka rekommenderar ni som inte har dålig lina i Göteborg?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vissa tyckte inte att svaret passade in i trådens fråga.
Finns många operatörer i gbg fast dåligt med colocation hos dom större, Dataphone tror jag har i gbg med. Fast ingen erfarenhet av dom. Iponly lina är väl inte dålig i grunden, dock fattar jag inte hur dom lyckas få så hög latency som dom har. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hum, hade inte en lista med colocation företag baserat på ort vart trevligt.. liknande webbhotellslistan.. typ som ämne "GBG: iponly" eller så, så man enkelt kan se vilken stad vilka aktörer är i..
i göteborg har vi ju några få som erbjuder ett par u tripnet (www.tripnet.se) www göteborg (www.wwwgbg.se) infracom (www.infracom.se) och ett par som erbjuder hel/halvrack endast. iponly och rixtelecom då.. har jag missat några? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Finns väl några mer små, kommer dock inte på namnet på alla i huvudet.
Ports finns ju i Jonsered som exempel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
RixTelecom/Port80 har ju Co-location hos GothNet med total kapacitet på 10 Gigabit. Hör med dem och om merparten av dina besökare är från norden kan du pruta en del.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
edit: *suck*.. helt omöjligt att få tag i en säljare på port80 i göteborg, efter tre försök där dom kopplar mig till stockholm och han så snällt säger du ska inte ringa hit om du vill hyra plats i göteborg, du ska ringa till göteborg.. men de va ju de ja gjorde.. ger upp.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
om inget har ändrats så tar port80 i gbg kunder med 2U eller mer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
/Mattias (som arbetar på IP-Only) |