FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tja.
Hade ingen aning om var jag skulle ställa den här frågan, men jag gör ett test i denna kategori. Jag har sedan en tid tillbaka byggt en statistiktjänst för min egna sidor, och nu har jag till att börja med två frågor. Statistiken funkar perfekt, men funderingar finns gällande referenser. Vad ska man göra med referenser som uppkommer när folk är på ens sida innan 00:00 och efter 00:00? Referenser som då skapas(eftersom besökaren blir unik efter 00:00) är ju oftast en internlänk. Hur ska man räkna in den referensen, ska man slänga den under okänd referens eller direkt träff? (så klar gäller det ju bara som som surfar på sidan just kring 00:00, annars under resten av dygnet nå faller ju referenserna in på sin plats). Sista frågan är gällande "P3P", alltså problemet med IE och tredjepartscookie. Vad jag förstått så är det bara IE som håller på följer denna standard, för tex Opera och FF som jag testat funkar det utan koden nedanför. Jag kör asp på min statistiktjänst, och använder just nu under ett test följande kod: Kod:
Response.AddHeader "P3P", "CP=""CAO PSA OUR""" response.Buffer = true Finns det några lagar som man måste följa? Är det godkännt att köra med koden jag skrev ovan? Måste man tex. skapa xmlfilen som jag läst om på andra forum, som är kopplad till detta? Tack för alla svar. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|