FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Väcker en gammal tråd
Tittar på möjligheten till telefonkö för mitt supportnummer. Jag har bara en ingående linje. Önskemål: *Köfunktion där kunden kan knappa in sitt telefonnummer vid kö *Webbokning av att support ringer upp kunden *Låg fast kostnad *Användarvänlig lösning Har tittat på Tele-Q som verkar uppfylla mina önskemål. Någon som har erfarenhet av Tele-Q ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Använde tidigare Rix Telecom (som står bakom IPcentrex) men de har ideligen problem, tyvärr.
För ett år sedan fungerade allt riktigt bra. De var snabba på att ordna eventuella problem osv, men sen blev det mer och mer problem. Bara denna månaden har jag nog fått 5 mail angående diverse driftstopp. Nu har vi hoppat över till Telavox. En tjänst som fungerar ypperligt. Efter ett halvårs testande av deras tjänster ger jag dem utan tvekan toppbetyg. Vågar ni ge er in på IP-telefoni så är det definitivt Telavox jag rekommenderar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har jobbat massor med TeleQ (sjukvårdsrådgivning på vårdcentral). Visserligen är det 3år sedan så mycket lär ha hänt sedan sist.
Mina kommentarer är: Strular det så strular det rejält, det hände ett par gånger att hela systemet crashade och då tog det TeleQ flera timmar att få igång allt. För det mesta fungerade dock allt helt perfekt. Mycket enkelt och smidigt system. Man får full koll över samtalen man skall ringa. Du kan logga in på din kö från vilken internetansluten dator som helst - mycket flexibelt! Vad det gäller pris och hur prisvärt systemet är har jag inte någon aning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan väl säga som så att vi har tidigare kört telia centrex. Använde det under tre års tid och hade aldrig ett enda problem! Jag tycker inte att det kostade särskilt mycket. Det beror ju på hur många anknytningar du har. Vi hade 7, samt ett 0771 nummer, samtalskö samt statistikmätning....tror den fasta kostnaden låg runt 5000 kr i kvartalet...på sin höjd.
Vi har idag bytt till 3Switch. Bra för mobiliteten, men det är fortfarande ett väldigt begränsat system tyvärr, och vi håller på att utvärdera det just nu, men kommer åtminstone att köra med detta till hösten, så då kan du få en lite utförligare beskrivning hur vi tycker det funkar ![]() /Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har kommit i kontakt med en mycket bra levrantör av färdig växel.
Är personligen mycket nöjd efter att ha använt dem några månader. Superbra support, stabil och lina, bra uptime, Backup, och mycket mer erbjuds. Ta en titt på http://www.comsolvia.se/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kör Rix|Port80´s IP-Centrex och den är helt kanon. Vi har 15 aktiva linjer, och det fungerar klockrent. Jag hade ett bekymmer för ett halvårsedan med en linje, företagssupporten svarade efter 10 sekunders väntetid, och hjälpte mig med problemet.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|