FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Administratör
|
Ett av Sveriges större annonsnätverk kommer att leverera banners i formatet 728 x 90 pixlar inom snar framtid säger källor till Webmaster Network.
Ett fåtal webbsidor i Sverige har exponerat 728 x 90 under en tid via ett annonsnätverk med få, men stora siter anslutna, bla Expressen. Nu kommer chansen till det aningen mindre webbplatserna då de inom snar framtid får möjlighet att exponera detta format till sina besökare via ett annonsnätverk med uppskattningsvis ett hundratal anslutna webbplatser. Många på Webmaster Network välkomnar beslutet, att det aningen misslyckade formatet 768 x 150 som annonsnätverket provade för nåt år sedan, får ge vika för 728 x 90, och att det äntligen kommer ett format som kan ta över efter 468 x 60, som enligt Webmaster Network fungerade bra när standarden sattes, då användaren på den tiden hade 640 x 480 i skärmupplösning. WN
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
Själv tror jag dock att det kommer dröja ett bra tag innan 728x90 dominerar 468x60. Då Sverige ofta ligger ett halvår efter de internationella trenderna och situationen är 50/50 bland de stora amerikanska nätverken tror jag att det dröjer.
Men då även 800x600 börjar försvinna, med undantaget laptops, tror jag att tiden är inne.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Vad menar du med att du får från bredbandsleverantören? Om du menar de som kommer upp även då du inte suttit vid datorn så beror de förmodligen på program som Gator eller Kazaa. Nog kan jag på sätt och vis förstå syftet med 728x90, men den känns stor. Som det är nu så går ju en 468x60 baka in i sidan lite bättre, en 728x90 hamnar ju antingen över eller under innehållet (i alla fall om jag får välja). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
på tok för stort tycker jag.. blir det sas förut.. det blir svårt o baka in i sidan och de blir dominerande över innehållet.. om man nu inte köra 3000x2000 o sidorna e optimerade för det..
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Flashback har 745x90 på deras banners högst upp. Såg ett skräckexempel förra veckan på ett företag som gjorde reklam, de hade en 468x60 banner som de bara ändrat storleken på till 745x90.
Det var naturligtvis inte så snyggt och de hade bytt ut den mot en ny banner redan nästa dag. //Jonas |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|