FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan!
Jag har en liten fråga. Jag undrar om länkarna på Tradedoubler (även Double) fungerar till 100% om jag använder tex Klick.asp?id=17 på mina länkar. Anledningen är att jag vill räkna antal klick på varje länk. Går det? Eller kommer inte systemen fatta att klicken kommer från mig? Ha en bra dag! Mvh Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Sorry om jag går lite OT nu i din tråd, men något jag har undrat över är hur det funkar med alla impressions med ett dylikt system?
Det är ju impressions som TD räknar beroende på om ens site får vara Premium Partner eller ej, och med ett sådant asp-system kommer väl inte visningarna med i statistiken för TD? Eller har jag helt fel? Förresten, så tror jag att grr.se (Nicklas här på WN) kör ett sånt system du hade tänkt köra på sin länkportal och det torde väl fungera bra med tanke på hur många klick han verkar ha? Edit: angående grr.se är det den här tråden jag syftar på. En site som har varit uppe sen -99 och som uppenbarligen går ganska bra, vill nog inte skicka besökare utan att få betalt till TD. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det går ju inte att räkna impressions på enbart en textlänk. Jag vet att Double inkluderar en fil i en bildtag tillsammans med textlänken för att räkna impressions. Double ser då i sitt system hur många gånger filen i bildtagen hämtats från deras server.
Doubles kod ser väl kortfattat ut så här. Länktext[img]double.se/bild.php?uniktid=1234[/img] Jag vet inte hur Tradedoubler gör. Antagligen något liknande. Citat:
Hur det ser ut hos Tradedoubler får någon annan svara på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej, då vet jag det iallafall!
För att utöka frågan liten, så undrar jag då hur jag lagrar allt i databasen? På Tradedoubler får man ju en Script tag som man lägger in, men funkar det om jag kör med ett klicksystem? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Response.Redirect strUrl där strUrl är själva adressen, men det funkar ju inte om det är en hel html-kod. Så det funkar ju ej :/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Så det bör alltså räcka? Jag är inte i några behov att se hur många visningar och sånt, men frågan är om Double/Tradedoubler tror att jag fuskar om jag har 53 klick med 0 visningar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||