FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om man letar efter skribenter som kan hjälpa till med textinnehåll på en webbsida och vara villiga att få en annonsplats istället för betalning, hur ska man bära sig åt då?
Någon som testat att göra en förfrågning i forum med lyckat resultat. Finns det bättre sätt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ett hett tips är Kina och Indien.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ingen vill arbeta gratis... är det verkligt bra annonsplatser du har att erbjuda så kanske, men det är sannolikt smartare att sälja dessa platser och använda pengarna att betala skribenter isf.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vad handlar sidan om? Om det är en nöjessida kan du säkert hitta folk, men övriga kategorier kan nog vara rätt så svårt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Det kan gå, men enklast är om du hittar en text/artikel som redan är skriven och därefter ber att få tillstånd för publicerering mot reklamplats.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om jag hittar en skribent och hon/han frågar hur mycket man kan tjäna och hur lång tid det kan ta innan dom första kronorna rullar in, vad ska jag svara då. Skulle vara tacksam om någon kan hjälpa mig med det som har lite kött på benen
![]() Jag vet att några här har hållt på i flera år men är det möjligt att göra något på några månader kanske ännu snabbare. När jag höll på med banansajten så tog det inte längre än några veckor att få träffar från google och en tämligen bra position. Vad har jag att förvänta när jag provar på lite mer konkurrerande teman? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Du kan inte räkna konkurrens i antal träffar då vissa 10^7 träffars sökningar är väldigt enkla och andra med 10^4 kan var riktigt knepiga. Titta på dina konkurrenter, kan du prestera mycket bättre texter? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur bra texterna är beror på skribenten, men jag tror att hon/han kan göra bra ifrån sig. Med lite SEO kunskap så vet man var man ska söka efter optimerade nyckelord på konkurrenters sidor och försöka göra bättre. Nyckelorden behöver skribenten kanske lära sig och placera in lite oftare i sin artikel.
Hur lång tid tog det för er från start till första profit? Hur gick det sedan? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|