FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag håller på med ett projekt som heter Mediekollektivet som är ett nätverk av ideella föreningar för folk som gillar att skriva, fotografera osv.
Folk blir medlemmar i någon av föreningarna som ingår och sen skriver de allt från artiklar, nyheter och recensioner. I vårt fall finns dock inget direkt vinstsyfte och medlemmarna får tillbaks en hel del genom tex utbildningar och träffar. Sätter vi tidigare fått in medlemmar har varit word of mouth, nu i Mediekollektivet kommer vi även aktivt att jobba med ett rekryteringsmaterial ute på tex skolor och kanske annonsera på nätet. Vi räknar med att dra igång inom kort, men alla i styrelsen har tidigare varit inblandade i liknande verksamhet och har relevant erfarenhet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har hittat några intresserade skribenter nu och nu jäklar ska det bli något av det
![]() Funderar på att bygga några gratis sajter och sedan arbeta mig upp till riktiga betaldomäner när det går med vinst. Det första jag tänkte testa är att låta varje skribent ansvara för en annons på sin sida. Jag tänkte i början testa med att ha en annons på första sidan. Vet inte hur rättvist det blir men det är en strävan att få det att bli rättvist. Hur kan man göra med adsense? Har hört att det är lite kinkiga regler där. Hur pass flexibel kan man vara om det är flera som vill ha adsense rutor på samma eller olika sidor? Hur skulle ni ha gjort vid urval av tema? Nu så testar jag bara med något och ser var det drar iväg. Skribenterna får fria händer att skriva vad de vill. Sedan så går vi igenom vad som behöver förbättras. Väldigt lärorikt kommer det bli ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Citat:
"Vi" i nätverket Mediekollektivet kommer från starta att ha igång lokala sajter, en musiksajt och en filmsajt. Vad som sen kommer är helt upp till våra medlemmar. Det har pratats om biltester, det skrivs en del sport osv. Min roll i det hela är att leva upp till vårt mål "Att skapa förutsättningar för människor att uttrycka sig och utveckla sin kreativitet, främst genom en journalistisk syn." ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi kanske skulle kunna byta länkar sedan när det börjar rulla på. Det kan vi båda dra nytta av från Google.
Mina skribenter har inte mycket kunskaper om SEO och internetmarknadsföring men jag kommer smyga in den kunskapen till dem. I framtiden skulle man kunna utfärda certifieringar i olika ämnen. Har fått en massa knasiga ideér så det gäller sortera ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Samarbeten är alltid bra!
![]() |
|||