FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Nu har jag testat i stort sett allt för att försöka fixa mitt datorproblem...
Problemen uppstod efter jag hade bytt moderkort. Problemen är tex att när man spelar upp musik eller rör på musen så hackar det imellan åt..när man kopierar filer o tex surfar samtidigt så laggar musen o ljudet hackar imellan åt..har testat allt nästan.. nollställa bios, Bara köra OS hd, formatera om datorn (ett antal gånger), nyaste uppdateringarna på alla kompenenter, testat att installera OS på en annan hårddisk, kört memtest i 24 h ( Inga errors där inte). Nu är det enda jag tror skulle vara är att nätagget är för klent.. eller sönder då.. På msi hemsida står det att de rekommenderar ett nätagge med minst 350w. Har ett 380w nu.. Men det borde ju gå men en sak som jag kan tillägga är att innan jag bytte moderkortet så drog jag om kablarna o då drog jag nog lite förhårt i dom kasnke...för att dela upp sladdarna snyggare...så jag tror att detta problemet kommer ifrån nätagget att jag typ drog i någon sladd o det hände något i nätagget ...ni fattar. Så jag undrar om det kan vara fel på nätagget!? Vad tror ni om detta? Något annat som kan vara fel? Är detta ett känt nätaggs fel? Något jag borde testa innan jag köper nytt nätagge? Mvh Johan //:::::: DATORN :::::::// Antec Sonata | Intel Pentium 4 560 3.6GHz | MSI 945P Platinum | Kingston DDR2 [KVR533D2N4K2/2G] 533MHz 1024MB PC4300 | GeForce 6200 128Mb | 80 gb IDE Seagate | 250 gb SATA Seagate | 200 gb IDE Maxtor | NEC 3500 DVD-RW | CD-RW | |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
När jag var yngre och lekte mer med fläktar och komponenter hände det en gång att nätagget blev helt utan kylning (fläkten jag mixtrat med stannade). Inget gick sönder, men ljudet från winamp började hacka och strömmen från nätagget varierade kraftigt.
Har ingen aning om ifall det är nätagget i ditt fall dock, det låter tveksamt men du verkar ha testat mkt annat... Har du ingen annan dator som du kan låna nätagg från? Eller kan du ta med ditt nätagg till någon polare o testa på hans dator? Du har ingen process som ligger och tar en massa kraft i bakgrunden? Alt Ctr Del och kolla processer -> CPU ifall någon ligger på en massa (inte systemets vänteprocess). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ditt moderkort har ett inbyggt ljudkort?
Isf släng det/stäng av det (i BIOS). Prova, går det bra, så slänger du in ett hyffsat ljudkort i PCI-platsen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har du kollat i enhetshanteraren så att inte nån hårddisk har PIO som överföringsläge istället för DMA?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kolla om utdelningen av IRQ är snyggt gjord. Antar att du kör en PC med Windows och därför bör du ha valt att du har ett plug-n-play-OS i BIOS-inställningarna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nuförtiden vet jag inte, men hade du berättat om ditt problem för något år sedan så hade jag sagt "IRQ", precis som Kullervo.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|