FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena
Jag har precis köpt en .com adress från Loopia och har inte kopplat denna till nåt webbhotell ännu men kommer att göra det i vår nån gång. Nu till min fråga, hos Loopia kan jag ställa in och vidarebefoga alla mail som kommer till denna domän till nån annan adress. Men är det någon som vet ifall det är möjligt att på något sätt maila ifrån denna domän, utan att koppla den till nåt webbhotell? Hoppas nån förstår vad jag menar. Tack på förhand Mvh Rob |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja, du anger domänen i e-postklienten., eller som avsändade adress dittnamn@dindomän.com ..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Menar du att man ska ange mindom.com som avsändare? Men då står det ju fortfarande att mailet kommer från en annan domän. Annars kan ju vem som helst skriva in att ett mail kommer ifrån vilken domän som helst. Jag vill både kunna skicka och ta emot mail från min nya domän som ännu ej är kopplat till nåt webbhotell eller dylikt. /R |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ja vem som helst kan skriva ett mail ifrån vilken domän som helst....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
ööhh ok, och hur skulle det gå till har du tänkt?
/R |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Du ska dock inte byta utgående mail-server (SMTP). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack alla!
Trodde ett tag att ni drev med mig. Kunde aldrig förställa mig att det var så enkelt. Thx a lot /Robert |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det här är en del av de stora problemen när det gällre att komma till rätta med spam. Det går att definierar vilka mailservrar som är giltiga avsändare för en viss domän, men det används inte i tillräcklig utsträckning i dagsläget. Det blir också i princip omöjligt att använda sig av detta då de flesta bredbandsleverantörer inte tillåter sina kunder att använda andra mailservrar än deras egen för utgående epost (smtp).
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|