FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, jag har ett litet problem och det är att jag har en otroligt ful handstil, näst intill oläslig utom för mig själv kanske :unsure:. Jag undrar om folk har lite knep för hur man kan gå tillväga för att förbättra den.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skriv långsammare? :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
ha med dig skrivaren
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
* Koncentrera dig på att skriva.
* Skriv sakta och skriv om ifall det blev oläsligt * Skriv helst tillsammans med någon som skriver snyggt så du har ett mål (Tjejer har en förmåga att skriva med snygga "ballong" bokstäver) * Ta en typograf-kurs |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Min handstil var helt ok och fullt läsbar när jag gick ut skolan. Nu är den rent hemsk och jag tycker själv att jag skriver som en kratta. Det enda som hjälpt är att skriva ofta, och sakta (faktiskt) så att det blir fason på skriften. Det märket jag när det var mycket möten under ett par månader då minskade spretigheten (och fulheten) och den började se normal ut.
Det är datorns fel alltihop! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Gå till en grundskola och be om att få deltaga i undervisningen några dagar när de lär sig hur man skriver skrivstil.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Skriv rundade bokstäver, utan att spreta. träna och skriv sakta. Då kanske stavningen blir bättre också.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |