Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Community

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-02-01, 19:58 #11
droils avatar
droil droil är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
droil droil är inte uppkopplad
Medlem
droils avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by marcuss@Jan 8 2004, 13:26
Någon som känner till något påbörjat ("grunstomme" till) community som använder PHP/MySql-lösningar som är gratis att ladda ner och fritt att förändra? Dvs ska fungera att utgå ifrån om man vill börja bygga på ett community.

Tänkte t.ex. på om det finns något slags opensource-projekt eller liknande som man kan använda...

Vanligtvis är jag emot att ladda ner alla former av färdiga script och dyligt men eftersom ett community är så pass omfattande som det vanligtvis är så skulle jag föredra att ha något att utgå ifrån för att på så sätt omarbeta detta och utveckla med egna features helt och hållet tills dess att i princip allt är egenskrivet.

Kan även vara av visst intresse med källkoden för grunderna till ett community för en billig slant (i stil med shareware-priser o dyl.)
Oftast vill man ju ha en unik prägel över sitt community, så det är väl inte så intressant att ladda hem färdiga script för det ändamålet. Jag driver själv Camzone.se, ett community med inriktning på webcams. Om du behöver hjälp med en grundstomme efter egna önskemål så hör av dig.
droil är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-03, 16:27 #12
sleazy sleazy är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
sleazy sleazy är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
Vill man komma igång snabbt med en fungerande community lösning så rekommenderar jag Postnuke.
Den är iprincip klar för att köras live direkt, sen finns det en enorm massa thrird-party utvecklare som nappat på projektet så finns det inte grundpaketet så finns det bergis någon annan som haft samma tankegång och tillverkat funktionen och släppt den.

Tåls att titta närmare på ifall man vill ha ett fungerande system snabbt.
sleazy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017