Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Spydig attityd

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-12-06, 22:31 #1
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Mycket flitig postare
hundservers avatar

Trodde i min enfald att alla frågor var välkommna på Wn´s forum men tydeligen hade jag fel, Ofta ser man spydiga svar som ex: Ring microsoft, Läs dokumentationen, Slösa inte med min dyrbara tid med simpla frågor... OSV!

Wn är väll ett ypperligt sätt att snabbt få svar på frågor relativt snabbt och slippa sitta i ex telefonkö, eller blädra igenom manualer som man kanske inte riktigt förstår sig på.

Anser man att man inte vill hjälpa så tycker jag man kan hålla käften ist för att haspla ur sig ngn spydig kommentar till personen i fråga,

Det som för dig ter sig simpelt är kanske för ngn annan ett stort problem, Ni har själva en gång i tiden varit okunniga och då kanske man var tvungen att blädra i pärmar och papper m.m. Nu är så inte faller längre, Nu finns internet och massa sidor att fråga om hjälp på bla Wn.

Ge hjälpen ist för att tjafsa så mkt,

Sen vet jag inte om jag missat nått men vissa påstår att Wn är för "Proffisionella webmasters" Enl vad jag kan utläsa från loggan så står det "Mötesplatsen för SVENSKA webmasters" Kanske det finns ngn klausul jag har missat där det står vilken "elit" nivå man måste ha för att vara välkommen på Wn,

Och ni som har sån enorm kunskap och inte vill dela med er, Vad gör ni på Wn öht???
hundserver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-07, 02:41 #2
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Nu är inte jag moderator och har inte exakt koll men det är självklart att spydiga kommentarer inte hör hemma här. Har man inget att tillföra en tråd så är man tyst.

Däremot så riktar sig sidan till "Proffisionella webmskapades inte för att bli en in mängen av dessa asters" som du nämner. Det finns redan så många forum för nybörjare inom branchen och WN (om jag inte tar fel). WN håller överlag en högre status än andra svenska forum just därför att det är "Proffisionella webmasters" här.

Då och då kommer det även in användare som är väldigt nya i branchen överlag. Jag kan också förstå folk som inte kan så mycket att WN vore en bra plats att få hjälp på eftersom det är så många "Proffisionella webmasters".

Vad som menas med "Proffisionella webmasters" lämnar jag till någon annan.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-07, 10:23 #3
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar

Reg.datum: Apr 2005
Spydig attityd tycker jag absolut inte skall accepteras. Däremot kanske det finns intresse/anledning till att starta ett nytt forum som heter nått in stil med nybörjarfrågor eller så. Dock tror jag många skulle dra sig från att skriva i ett forum med sådant namn.
webbteknik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-07, 10:57 #4
hundservers avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
hundservers avatar

Citat:
Originally posted by webbteknik@Dec 7 2005, 11:23
Spydig attityd tycker jag absolut inte skall accepteras. Däremot kanske det finns intresse/anledning till att starta ett nytt forum som heter nått in stil med nybörjarfrågor eller så. Dock tror jag många skulle dra sig från att skriva i ett forum med sådant namn.
ja det kanske vore en ide, Men var går gränsen för vad som är nybörjare eller ej?

Jag är nybörjare på många områden medans jag är bättre på andra,
Oläst 2005-12-07, 11:06 #5
hundservers avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
hundservers avatar

Citat:
Originally posted by FredrikMH@Dec 7 2005, 03:41
Nu är inte jag moderator och har inte exakt koll men det är självklart att spydiga kommentarer inte hör hemma här. Har man inget att tillföra en tråd så är man tyst.

Däremot så riktar sig sidan till "Proffisionella webmskapades inte för att bli en in mängen av dessa asters" som du nämner. Det finns redan så många forum för nybörjare inom branchen och WN (om jag inte tar fel). WN håller överlag en högre status än andra svenska forum just därför att det är "Proffisionella webmasters" här.

Då och då kommer det även in användare som är väldigt nya i branchen överlag. Jag kan också förstå folk som inte kan så mycket att WN vore en bra plats att få hjälp på eftersom det är så många "Proffisionella webmasters".

Vad som menas med "Proffisionella webmasters" lämnar jag till någon annan.
att hjälpa andra anser jag vare en del av att kalla sig just Proffisionell, Jag menar de flesta här driver ju ngn form av rörelse
och jag antar att dom inte har samma ton till sina kunder, Men när man ser vissa svar blir man mörkrädd faktiskt,

Jag kan nog hålla med om att det är en hög status på detta forum och mycket av den höga statusen ligger just i att
det finns enorma kunskaper och trevligt folk som gladeligen delar med sig av den, Men dom "få" som till varje pris måste hävda sig och
haspla ur sig spydigheter sänker dessvärre nivån med,

Så mitt tips är nog att kika på hur det svaras i trådarna,

Annars är Wn det absolut ultimata stället enl mig,
Oläst 2005-12-07, 11:32 #6
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Reg.datum: Dec 2004
Amatör eller proffs flytande gräns förvisso. Samtidigt skapar det en viss irritation när en någon ny börjar med att ställa en fråga som ställts och besvarats ett antal gånger tidigare. En sökning i forumet före man ställer en fråga skulle minska spydiga svar.
Men håller med att kommentarerna kunde vara lite "vänligare" på en sådan nybörjarfråga.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-07, 11:42 #7
hundservers avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
hundservers avatar

Citat:
Originally posted by hubbert@Dec 7 2005, 12:32
Amatör eller proffs flytande gräns förvisso. Samtidigt skapar det en viss irritation när en någon ny börjar med att ställa en fråga som ställts och besvarats ett antal gånger tidigare. En sökning i forumet före man ställer en fråga skulle minska spydiga svar.
Men håller med att kommentarerna kunde vara lite "vänligare" på en sådan nybörjarfråga.
Ja jag kan hålla med om att det är jobbigt med återkommande frågor som finns att hitta om man söker,
Det tycker jag inte heller bör accepteras, Det är ren lathet :-P
Oläst 2005-12-07, 13:45 #8
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Betydelsen professionellt har jag upptäckt tolkas på två olika sätt.

1. Professionellt i det avseendet att man måste ställa professionella frågor och att nivån ligger professionellt.

2. Den andra betydelsen av Professionell är att man får Professionell hjälp och att även enkla frågor besvaras professionellt.

2:an gillar jag mest just för att jag respekterar ödmjukhet och mottot, det finns inga dumma frågor.
En kompis berättade för mig att han var på ett hacker forum där nästan ingen diskuterade, ställde några frågor eller besvarade dem i rädslan att göra bort sig. Sådan utveckling vill jag inte ha för ett forum.
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-07, 13:52 #9
Altos avatar
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Altos avatar

Reg.datum: Oct 2004
Har också märkt detta, bland annat när jag bad om hjälp om vad jag skulle ha på ett antal domäner jag ägde, snabbt svarade en medlem väldigt sarkastiskt att man bara skulle ignorera mig.. Då är det bara kanske bättre att låta bli att svara än att förstöra någons tråd?
Alto är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-07, 14:21 #10
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Sep 2004
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar

Reg.datum: Sep 2004
Proffessionell webmaster är man i och för sig endast om man försörjer sig genom sitt arbete som webmaster. Sedan spelar det ingen roll vilken nivå man råkar befinna sig på kunskapsmässigt. Dock brukar man använda ordet proffs lite slarvigt i samma betydelse som expert eller någon med stora kunskaper inom ämnet. Hur som helst kan man förvänta sig en högre nivå bland professionella webmasters än bland amatörer, men detta stämmer naturligtvis inte alltid. Det finns många som är riktigt duktiga på sin hobby, och det finns många yrkesmän som borde satsa på något annat om de inte vore för ingrodda. Dock kan man förvänta sig att en professionell webmaster låter bli att ställa frågor såsom: "Jag behöver en community som är ungefär som Lunarstorm, är det någon som har ett script jag kan få?"
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017