FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Själv kör jag med Firefox till 99% och använder bara Opera och IE för att kontrollera om sidor fungerar i dem. Anledningen jag använder Fx är självklart för tabs och att det finns extensions för allt. Sen är Fastback funktionen grymt trevlig i 1.5:an. Sen tycker jag det är rätt skönt att veta att skulle jag störa mig på något så kan man själv gå in i källkoden och ändra. Nu har jag inte bidragit med några patcher till Fx, men däremot till Thunderbird och jag har gjort 2-3 extensions sammanlagt till Fx och Tb.
Enligt Xitimonitor ( http://www.xitimonitor.com/etudes/equipement12.asp ) som visar browserstatistik på landsnivå säger att 18.2% av alla i Sverige använder Fx. Nu vet jag inte hur de mäter, men de är de enda siffror över Fx-användningen i Sverige som jag sett. På de sidor som jag varit inblandade i så ligger Fx-användandet runt 20% så för mig låter 18.2% rätt rimligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Medlem
|
Fx till 99,5%, IE använder jag uteslutande för att kontrollera så att siten fungerar som det är tänkt.
/Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Medlem
|
Opera till 99% och IE resterande 1%.
Så fort man är tvungen att köra IE känns det som att gå flera år tillbaka i utvecklingen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Fx 98%, IE 1% (banken) och Opera 1% (snabbheten).
Stod inte ut med alla baners och skräp (1000-tals popups anyone?) som jag fick med IE |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fx till 99.99%, MSIE när jag skall ladda ner Fx efter formatering eller vid Windows Update.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Själv ser jag faktiskt inga direkta fördelar med Fx gentemot IE. Utöver flikarna så verkar det bara som en variant av IE men där vissa sidor visas felaktigt. Nu ska jag väl egentligen inte ge mig in på det här ämnet och bli hatad av 50+% av besökarna här, men men... Om man vill slippa reklamen kan man ju lösa det i IE oxå med pop-up-blockern samt lite andra annons-program. Eftersom att jag själv vill kunna se mina flashvideos & annonser så har jag såklart flash etc även i Fx. Jag tycker helt klart att IE duger mer än väl för både jobbsurfning som nöjessurfning. Fast å andra sidan är jag mer eller mindre en "novis" i Fx och vet säkert inte om alla funktioner som programmet har. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
MSIE visar inte sidor korrekt. Iaf inte enligt W3C Standard. En utav anledningarna till att jag använder Fx är det att den har snabbheten och säkerheten som inte MSIE har. Opera klarar inte av vissa saker som inom CSS och JavaScript. Annars skulle jag nog använt den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Medlem
|
Opera all the way!.. Tabs och MouseGestures ..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Medlem
|
Firefox 99% och IE 1% för att kolla så utvecklade sajter ser ok ut.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|