FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Känner för att gnälla lite. Har fått en ny konkurrent till min webplats, en ny sida, utan PR hos Google, med sämre url än min sida och enligt mig sämre innehåll. Jag ligger än så länge nr 1 på google world på två, för mig viktiga sökfraser, men nu vet jag inte vad som kommer att hända efter att jag gjort upptäckten att DMOZ har listat min konkurrent.
Har försökt komma med på DMOZ i ungefär ett år och så kommer nån ny sida som varit uppe i max 2 månader och får in sin länk där direkt. Känns som att det är editorer där som ser att här har vi en kategori utan speciellt mycket befintligt innehåll på DMOZ och därför möjligtvis skapar en sida, som de sedan lägger upp dit och samtidigt ser till att ingen konkurrerande sida kommer in. Skickade in en ny ansökan, använde precis samma ord i titel och beskrivning som konkurrenten, så det inte kan vara "fel" på dessa. När det sen gäller innehållet av min sida så måste det anses vara minst i samma kvalitet... Usch, blir så less på att man inte kan få konkurrera på lika villkor. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Välkommen till Internet.....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag håller med och har drabbats av samma. Dessutom fick jag igår avslag från sunets webbkatalog för en hemsida med julklappar med motiveringen att det är en säsongs-sida, men det ligger 20 andra liknande på sunet redan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Ett skäl till att du inte blir listad kan vara att din sajt innehåller affilieringslänkar (om det är freeroll.se du argumenterar för). Det som jag skulle gå på om jag skulle välja att inte lista freeroll.se skulle vara det faktum att sidan inte innehåller något annat än en uppsättning regellistor och länkar till andra pokersajter. Men eftersom jag inte vet vilken konkurrent du syftar på kan jag kanske inte komma med ett rättvist svar. Har din konkurrent samma upplägg som dig med regellistor, tips och affilieringslänkar? PS. Jag kan inte påverka listningen av din sajt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Konkurrenten är i mitt fall www.pokerfr eeroll.se. Hans upplägg är ett schema, textbaserade affiliatelänkar och några konstiga undersidor som förklarar vad pokermarker samt olika typer av poker kan vara för något. Direkt taget från någon uppslagsbok, iaf avsnittet om "Olika pokerspel", som jag läst någonstanns förut.
Skulle vilja säga att hans innehåll är likt mitt eget fast fattigare. Hur är det med affiliatelänkar, får man inte ha någon som helst reklam på sidor som man vill ha listade? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det beror nog på om affiliatelänkar är den största delen av innehållet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Kristoffer: som tur är finns det alternativ i andra länkkataloger. Sök på Google på "länkkataloger"! :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hur sidan bedöms är upp till ansvarig redaktör. Att spekulera kring vad som ligger bakom ett beslut leder ingenvart.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Helt riktigt, detta leder ingen vart egentligen, kände bara att jag behövde skriva av mig inatt efter min upptäckt.
Man kan trots allt komma rätt långt utan DMOZ, speciellt på nischade sökord som i mitt fall, då jag trots detta har plats 1 för både "freeroll" och "gratis poker" på Google. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|